Pirelli utökar samarbetet med Däckskiftarna

Pirelli samarbetar idag med de främsta biltillverkarna för att skapa ” THE PERFECT FIT ” mellan bil och däck. Bland Sveriges däckkedjor finns Däckskiftarna som är högt rankade bland Pirellis exklusivare samarbeten.

Det fortsatta samarbetet innebär nu att Pirelli tillhandahåller däck till Dackskiftarna.se samt Däckskiftarnas 75 stationer  runt om i landet.

Tidigare i år skrev Sveriges fordonsverkstäders förening en artikel i tidningen Fordonsproffs om Däckskiftarnas kommande expansionsplaner.

- Vi ser fram emot att fortsatt ha Pirelli med på vår tillväxtresa både i Sverige och internationellt, säger Christoffer Johansson, marknadschef hos Däckskiftarna

Pirelli som haft en nära relation med Däckskiftarna kommenterar det utökade samarbetet:

- Vi på Pirelli är oerhört glada och stolta över vårt fortsatta samarbete med Däckskiftarna. Däckskiftarna har ett otroligt starkt & spännande koncept som kommer växa ytterligare de kommande åren. Samarbetet är också viktigt för oss i vår fortsatt stora satsning på den nordiska marknaden, säger Marcus Thorell, ansvarig för Key Accounts hos Pirelli Tyre Nordic AB.