För många är säsongsjobbet det viktiga första steget in på arbetsmarknaden

Daftö Resort laddar för sommaren och kan återigen rekrytera över 130 säsongsanställda

Nu laddas det för fullt för en sommarsäsong på Daftö Resort bland, tång, salt och pirater.

Personalen är en viktig del av upplevelsen på Daftö och vi har alltid varit stolta över att kunna erbjuda säsongsanställning till över 150 personer säger Mia Kempe HR-chef för Daftö Resort.

Inför förra årets sommarsäsong var det beräknade personalantalet ännu högre men med en stängd nöjespark och hårda restriktioner under hela våren blev antalet anställningar betydligt färre.

För Daftö som tidigare hade 70% utländska gäster är det fortfarande en utmanande tid. Förra året upptäckte många svenska gäster både Strömstad och camping och stugsemester som semesterform. Det upplevs både tryggt och enkelt när du tar ansvar för ditt egna boende.

Det är att vi ser att det nu bokas på inför sommarsäsongen och att det kan bli möjligt att öppna nöjesparken Daftöland gör att vi nu vågar anställa säger Mia. -Det är väldigt roligt att vi i år kunnat anställa många unga sommarjobbare som förra året dessvärre inte fick chansen.

Vi erbjuder en del personalboende men vill alltid rekrytera många talanger från vårt närområde förstås. Det är en stor fördel att kunna vara värd för hela vår plats.  Vi är glada för att i många fall vara den första riktiga arbetsgivare man har. Ett förtroende vi värnar och tillsammans ser vi till att ha kul på jobbet. Vi jobbar med glädje. Och än är inte alla tjänster tillsatta så skicka ett mail till jobb@dafto.se om du inte har säsongens jobb klart än avslutar Mia.