Från snötäckta berg till saltstänkta klippor, Daftö Resort rekryterar säsongspersonal i Sälen och Branäs

Inför sommaren 2018 ska minst 150 medarbetare rekryteras till Daftö Resort i Strömstad. Under flera år har resor upp till svenska fjällen varit en del i rekryteringsarbetet, så även i år. Den 15 och 16 januari besöker Daftö Resort Sälen och Branäs för att informera de som arbetar vintersäsong i skidbackarna om ett äventyrligt jobb bland klippor och hav i Bohuslän.

På Daftö Resort arbetar 30 personer året runt och under sommaren ca 180 personer. Tjänsterna som ska tillsättas inför sommaren 2018 är alltifrån aktivitetsledare och receptionister till showartister, vaktmästare och kockar. Då Daftö Resort är öppet året om finns chans till heltidsanställning och till sommaren 2018 har man byggt fler bostäder som hyrs ut till medarbetarna som behöver boende under sommaren.

Rekrytering i Sälen, 15 januari
Den 15 januari anordnar Arbetsförmedlingen en mässa där Daftö Resort är en av flera företag som medverkar. Mässan genomförs på Experium mellan 13:00-20:00.

Rekrytering i Branäs, 16 januari
Den 16 januari finns personal från Daftö Resort på plats i Branäs personalmatsal för att informera om jobbmöjligheterna på Daftö Resort.

Rekrytering i Strömstad, 3 mars
För de som inte har möjligheten att delta i Sälen eller Branäs kommer en ny chans den 3 mars då en rekryteringsdag genomförs på Daftö Resort. Där får de som söker träffa sina nya potentiella medarbetare och delta i snabbintervjuer med personal från de olika enheterna i företaget.

På dafto.se finns mer information om vilka tjänster som ska tillsättas.
Välkomna att skicka in din ansökan till jobb@dafto.se och/eller möta oss under dessa dagar.