Dahls kunder skänker en halv miljon till Barncancerfonden

Dahls kunder skänker en halv miljon till Barncancerfonden

I samband med nylanseringen av Dahls koncept Badplatsen visades badrumsprodukter från Mora Armatur och Alterna Badrum upp i landets alla DahlCenter.

För att engagera kunderna ytterligare anordnades en budgivning av produkterna till förmån för Barncancerfonden. Sammanlagt deltog drygt 300 engagerade kunder i budgivningen och när den avslutades hade Dahls kunder bidragit med hela 500 000 kronor.

– Vi är överväldigade och tacksamma över det starka engagemanget. Tack vare våra kunders generositet kan Dahl nu lämna över en halv miljon kronor till detta välgörande ändamål, berättar Tomas Johansson, vd på Dahl Sverige AB.

– Vi gillade initiativet, det är bra att engagera sig socialt och en gåva för Barncancerfonden kändes helt rätt, säger Tommy Larsson på företaget Rörläggaren i Malmö, en av de kunder som visat stort engagemang.

Häromdagen mottog Barncancerfondens Generalsekreterare, Per Leander, en check från Tomas Johansson.

– De här pengarna är ett otroligt välkommet tillskott som innebär att vi kan finansiera mer forskning för att nå vår vision att utrota barncancer, säger Per Leander.

– Barncancerfonden får inga bidrag från staten utan är helt beroende av gåvor från företag och privatpersoner. Därför vill jag rikta ett varmt tack till Dahls medarbetare och kunder som bidragit till den här generösa gåvan, avslutar Per Leander.

Den framgångsrika budgivningen till förmån för Barncancerfonden är ett av de engagemang Dahl haft under 2015, året då Saint-Gobain, Dahls moderbolag, firar 350-årsjubileum.

Om Badplatsen:

Badplatsen är ett koncept för den som står i begrepp att göra om sitt badrum och riktar sig till såväl konsumenter som installatörer. Konceptet omfattar tips inför renoveringen, inspiration genom snygga produkter och miljöbilder samt proffsens råd och assistans för installation. Läs gärna mer på www.badplatsen.se

Dahl Sverige AB är Sveriges ledande handelsbolag i VVS-branschen, med snart 100-årig erfarenhet. Runt om i Sverige har vi 66 butiker, från Ystad i söder till Kiruna i norr. Där bemöter vi våra kunder med kompetens om både produkter och bransch.
Vi är drygt 1 000 medarbetare som ständigt strävar efter att våra kunder ska uppleva oss som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Detta är också våra tre ledord. I vår affär ingår förutom VVS även Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla, med brett sortiment och god kunskap.
Vårt stora supportlager i Järfälla hanterar dagligen transporter till 1600 orter,  både till kunder och butiker. Godset levereras av våra chaufförer som har god lokalkännedom och kör lastbilar med lyftkran på flaket för en smidig leverans.

Dahl ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och vår omsättning uppgår till drygt   5 mdkr.