DAILY SPORTS HOLIDAY COLLECTION

Nu släpps vinterns Holiday Collection från Daily Sports. Med nära 25 år i branschen vet Daily Sports verkligen hur man designar golfkläder för kvinnor.

Redan innan julhelgerna lanserar Daily Sports en efterlängtad Holiday Collection. Designen har en väldigt feminin touch och den är framtagen för att passa semesterfirare under långhelgerna och länder som har sommar nu.

– Vi har valt att lansera en del av vår kollektion för att kunna tillgodose försäsongens efterfrågan. Vi finns i länder som USA, Sydafrika, Australien, Marocko, Turkiet och Mauritius där det finns ett behov året om, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

Färgerna papaya, almond, spearmint och peach får dig att drömma dig långt bort till soliga golfbanor och exotiska inslag. Sommarkänslan förstärks av flamingos, djurmönster och palmer som är invävda i säsongens mönster.

– Min favorit är klänningen Trish som har en glimt av retro i sitt grafiska mönster, men ändå är designad för att kännas samtida och fräsch, säger Pernilla Sandqvist designer på Daily Sports.

• golfwear
  • golf

Daily Sports skapar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 80 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor.