Daily Sports collection AW17

DAILY SPORTS NOMINERADE TILL ÅRETS SPORTLEVERANTÖR

Daily Sports långsiktiga satsning på mode, passform och funktion för kvinnliga golfare och motionärer har gjort företaget marknadsledande på golfkläder i Sverige. Nu har det konsekventa varumärkesarbetet resulterat i en nominering till Årets sportleverantör på Habit Modegalan, där företaget är en av tre finalister.

– Det är fantastiskt att vårt tydliga fokus på aktiva kvinnor över 40 ger utdelning, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

– Vi är sedan 20 år tillbaka en frisk fläkt på golfbanan och nu tar vi även den attityden med oss till träningsvärlden. Vi vill inte exkludera någon, utan skapa kläder som får kvinnor att längta efter att vara aktiva, säger Ulrika Skoghag.

Marknadskoordinator

Daily Sports skapar sportkläder för kvinnor över hela världen. Företaget grundades 1995 med ambitionen att få kvinnor att längta efter att vara aktiva. Daily Sports är ett svenskt familjeföretag som idag drivs av andra generationen med VD Ulrika Skoghag. I nuläget säljs kollektionerna i 28 länder via 20 distributörer. Daily Sports omsätter idag 70 miljoner kronor varav den svenska marknaden står för ca 20 miljoner kronor.

Besök dailysports.se för mer information.