UTÖKAD SATSNING PÅ OUTDOOR. DAILY SPORTS TRÄNING HÖST 2018.

Daily Sports kunder tillbringar allt mer tid ute i naturen och företaget kompletterar därför höstkollektionen med en outdoorlinje för byxor.

– Vi vet att våra kunder tycker om att vara utomhus, men det betyder inte att de behöver ge avkall på att vara snyggt klädda. Byxan Trina är min favorit, du känner dig lite mer klädd än i ett par vanliga tights, säger Pernilla Sandberg, Designer på Daily Sports.

I höstens kollektion har Daily Sports tagit fram tre par byxor med kvinnligt snitt som kompletterar de vanlig tightsen, alla extremt bra för power walken. Trina är tights med vindavvisande tyg på framsidan. Avoriaz, en tvåfärgad byxa i svart och blått och Fliza är byxan för lite kallare dagar med flossad insida.

Mönster och färger i höstens kollektion är valda för att vara både eleganta och feminina. Färgerna känns fräscha, vad sägs om true blue, watermelon, mauve och mist med en bas av navy, svart och vitt.

– Jag tycker det är spännande att se vår träningskollektion växa och utvecklas. Jag vågar lova att våra kläder är så sköna att du kommer att vilja använda dem till mer än att bara träna i, säger Ulrika Skoghag, VD på Daily Sports.

Marknadskoordinator