Dala Kraft på prispallen när svenska företag utvärderar sina elbolag

Återigen medverkar Dala Kraft i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) undersökning av elbranschen. I årets undersökning, där branschens ledande företag deltagit, får elhandelsbolaget tredje bästa betyg.

Dala Krafts marknadschef Björn Rinstad gläds över resultatet:

– Det här visar att vår satsning på service och kundkontakt gett resultat. Idag är vi Sveriges sjunde största elhandlare och arbetar utifrån ett nationellt perspektiv, framförallt på företagssidan. Konkurrensen i branschen är tuff och vi vinner våra kunder mycket tack vare vårt personliga engagemang och vår höga kompetens att köpa el till konkurrenskraftiga priser på elbörsen. Vårt mål är alltid att göra bra affärer åt våra kunder, oavsett om det är små lokala företag eller en stora börsnoterade bolag.

En generell trend bland företagskunderna är att de är allt nöjdare med sina elleverantörer, och trots svårigheterna under vintern 2009/2010 har branschen behållit sina kunders förtroende. Björn igen:

– Bra kommunikation och en nära kontakt med våra kunder tror jag har varit avgörande för årets resultat. På Dala Kraft har vi ingen egen produktion utan köper in elen från lokal vindkraftsproduktion och den nordiska elbörsen. Vi har alltså ingenting att vinna på att priserna går upp. Istället arbetar vi för att kundens slutpris ska vara så lågt som möjligt, samtidigt som vi erbjuder hög service. Det är glädjande att våra ansträngningar uppskattats. Samtidigt finns det mycket kvar att göra, och vi fortsätter att arbeta för att få ännu nöjdare kunder.

För mer information, vänligen kontakta:

Björn Rinstad, marknads- och försäljningschef, Dala Kraft AB
Tel: 0280- 48 80 32 bjorn.rinstad@dalakraft.se

Regioner

Dala Kraft, bildades 1996 och ägs gemensamt av sju energibolag i Dalarna. Koncernen är idag Sveriges sjunde största elhandelsföretag och sysselsätter 70 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor. Koncernen består av moderbolaget Dala Kraft och dotterbolaget Enkla Elbolaget.