Dalakraft ingår partnerskap med Putte i Parken

Dalakraft ingår partnerskap med Putte i Parken

Som ett naturligt steg i Dalakrafts lokala engagemang har de nu ingått ett marknadssamarbete med Putte i Parken. Syftet med samarbetet är att skapa förutsättningar att gratisfestivalen fortsätter vara ett attraktivt inslag under sommaren, även i framtiden.

Initiativet togs i samband med att Leksands kommun ingick ett tvåårsavtal med festivalen för 2018-2019. Rita Adolfsson, marknadschef på Dalakraft, menar att partnerskapet är viktigt för regionen.

- Vi älskar Dalarna, och det vet vi att våra kunder också gör. Vi vill att regionen skall fortsätta vara stark och livskraftig och det är någonting som Putte i Parken bidrar till. Fri entré gör att vem som helst, gammal som ung, får chansen att njuta av några av Sveriges största artister samt lokala inslag på hemmaplan. Vi är stolta och glada att få vara en del av detta, säger Rita.

- Vi är väldigt glada för samarbetet med Dalakraft. För oss är det både kul och viktigt att involvera det lokala näringslivet och skapa ett engagemang kring festivalen. Dalakraft jobbar med ett stort driv för regionen och sätter många fina initiativ i rullning, vilket vi naturligtvis är väldigt stolta att få vara en del av, säger Frida Persson, projektledare på Putte i Parken.

Om Putte i Parken
Putte i Parken är en gratis musikfestival som för tredje året i rad besöker Leksand, denna sommar mellan den 13-14 juli. På programmet står bla toppartister, ett brett utbud av mat och dryck och alltid något för barnen. Med fri entré lockar de en bred publik och välkomnar alla. Festivalen grundades 2008 i Karlskoga och flyttade till Karlstad 2012. Putte i Parken blev en gratisfestival 2014 och slog nytt besöksrekord med ca 75 000 besökare i Karlstad 2015. 2018 besöker festivalen tre städer.