Dalakraft stärker sponsringsinriktning mot barn och ungdom

Dalakraft har sedan flera år sponsrat barn- och ungdomsverksamheter i Dalarna. Nu förstärker vi satsningen ytterligare när vårt mångåriga sponsorskap för Leksands IF och Mora IK helt riktar sig till föreningarnas barn- och ungdomsverksamheter.

Dalakraft har sedan många år varit sponsorer av föreningarnas A-lag. Vi är stolta att fortsätta stötta föreningarna genom vår långsiktiga nysatsning som helt riktar sig till föreningarnas barn- och ungdomsverksamheter.

- Dalakraft verkar på en nationell marknad, men det är i Dalarna vi har de flesta av våra kunder och det är här vi har våra kontor. Därför har vi beslutat att uteslutande prioritera våra sponsringsresurser till en långsiktig satsning på de unga som är framtiden i länet, säger  Björn Rinstad, marknads- och försäljningschef på Dalakraft.

Sök sponsring nu

Dalakraft sponsrar barn- och ungdomsverksamheter inom idrott och kultur i Dalarna. Aktuell ansökningsperiod pågår fram till 30 september. Läs mer på www.dalakraft.se. Vi ser fram emot er ansökan!

Björn Rinstad, marknads- och försäljningschef Dalakraft
Tel: 0280-48 80 32, bjorn.rinstad@dalakraft.se

Anders Doverskog, VD Leksands IF
Tel: 0247-644 10, anders.doverskog@leksandsif.se

Peter Hermodsson, klubbdirektör Mora IK
Tel: 0250-944 30, peter.hermodsson@moraik.se

Regioner

Dalakraft bildades 1996 och är idag Sveriges sjunde största elhandelsföretag. Koncernen omsätter ca 2 miljarder kronor och består av moderbolaget Dalakraft och dotterbolaget Enkla Elbolaget.