Från vänster Per Hagdahl - Jon Karlsson - Kristina Hedlund

Finalisterna i Årets dalakraft utsedda

Under januari och februari bad Dalakraft folket att nominera Årets dalakraft. Det kunde vara en chef, en kollega eller en eldsjäl som gjort skillnad, vågat tänka nytt och tänkt på andra och som inte minst genom sina handlingar fört Dalarna framåt och gjort det mer livskraftigt. Närmare 30 riktigt bra nomineringar kom in och en jury har valt ut tre stycken som nu gått vidare till final.

Tunga finalister
Årets finalister är tre riktiga dalakrafter som berikar vårt samhälle, vardag och arbetsmarknad varje dag.

Jon Karlsson grundare av underbara Sundborns Teatern som ger landsbygden möjlighet till professionell kultur, Per Hagdahl ordförande i Falu Stigcyklister som satt Faluns cykelstigar på kartan i Sverige och Kristina Hedlund VD för Bra Hus och kvinnan bakom satsningen som tog hustillverkaren i Furudal in i framtiden.

Vinnaren får 10.000kr att ge vidare till önskad förening eller organisation i Dalarna.

Omröstningen pågår och avslutas den 2 april under Dalakrafts framtidsseminarium ”Med Dalakraft in i framtiden”, där även själv prisutdelningen sker.