Magnus Noppa är Årets dalakraft!

Magnus Noppa är Årets dalakraft!

Tre finalister gjorde upp om titeln Årets dalakraft som presenterades under Stjärngalan i Borlänge ikväll. Efter omröstning på Dalakrafts hemsida och på plats under Stjärngalan kan Magnus Noppa nu stolt tituleras Årets dalakraft!

Det var i december månad som Dalakraft bad folket att nominera Årets dalakraft. Det kunde vara en chef, en kollega eller en eldsjäl som gjort skillnad, vågat tänka nytt och tänkt på andra och som inte minst genom sina handlingar fört Dalarna framåt och gjort det mer livskraftigt. Över 50 nomineringar kom in och en jury valde ut tre stycken som gick vidare till final där folkets röst var det som avgjorde vem som vann.

Tre tunga finalister

När omröstningen drog igång stod det klart att startfältet bestod av tre tunga finalister. Daniel Olsson och Pelle Andersson på Dalapop, Anders Åkerberg och Malin Floridan på Skedvi Bröd och Magnus Noppa på Kläppen Ski Resort. Alla tre finalister är verkliga eldsjälar som verkligen brinner för sina företag och kämpar hårt för att sätta Dalarna på kartan som det mest livskraftiga landskapet i Sverige.

Magnus Noppa stod klar som segrare

När Dalakraft på torsdagskvällen stod på scenen under Stjärngalan sprättade vd Mats Bengtsson kuvertet som innehöll namnet på vinnaren. Omröstningen var jämn och över 2400 personer hade engagerat sig och röstat under de senaste veckorna. Magnus Noppa blev till slut den som stolt kan titulera sig Årets dalakraft.

10 000 kronor delas vidare

Magnus Noppa får som vinnare dels en vacker Dalakrafthäst samt 10 000 kr som han väljer att skänka vidare till Sälens IF Actionsport.

Dalakraft vill tacka alla som engagerat sig i Årets dalakraft med allt från nomineringar till röster!