Pontus Lindman, Expect Magic - magiker från Dalarna med  internationellt fokus
Pontus Lindman, Expect Magic - magiker från Dalarna med internationellt fokus

​NY ENERGI OCH FLER IDÉER EFTER VARJE MÖTE; Expect Magic

NY ENERGI OCH FLER IDÉER EFTER VARJE MÖTE

Pontus Lindman driver företaget Expect Magic och är ett av de företag som kommit in i inkubatorn i Dalarna Science Park under våren. Affärsidén bygger på utveckling av sitt produktionsbolag för varor och tjänster inom magi.

Han träffar sin processledare regelbundet där de arbetar med både långsiktiga och kortsiktiga mål som sedan bryts ner till konkreta aktiviteter. Under första tiden fokuseras processledningen på hur affärsutvecklingen och erbjudandet ska utvecklas.

Jag träffar min personliga processledare varje vecka. Eftersom det är mig på scen vi säljer, så vässar vi till konceptet mer och mer. Det är kul, jag får ny energi och ännu fler idéer efter varje möte, säger Pontus Lindman.

Pontus kom i kontakt med Dalarna Science Park under hösten 2017 och träffade först Christina Sjöberg och berättade om sin idé. Under ”utmana din affärsidé” träffade jag en processledare några gånger för att identifiera behov, målgrupp och fundera vidare på hur jag når bäst mina kunder. Efter tre träffar var jag redo att söka in i inkubatorn. Efter en presentation blev jag antagen, fortsätter Pontus.

Vill du läsa mer om Expect Magic, www.expectmagic.se