Rebecka Carlsson och Pär Larshans till The Meeting Point!

Rebecka Carlsson och Pär Larshans till The Meeting Point!

Under de närmaste veckorna kommer vi att presentera våra deltagande inspiratörer. Många av dem är vana att göra korta inspel och sedan dra vidare, men på The Meeting Point kommer de allra flesta att finnas med som deltagare under en hel dag i någon av workshopgrupperna tillsammans med övriga deltagare.

Idag är vi stolta att presentera Pär Larshans och Rebecka Carlsson!

Pär Larshans är hållbarhetschef på Max Hamburgare, som bl.a. fått utmärkelsen "världens bästa hållbarhetskommunikation 2009" av brittiska Green Awards. Pär är numera ett världsnamn på området och deltog nyligen som talare på Planet Under Pressure i London.

"Max ansvar för miljön handlar om visionen om ett hållbart Max i ett hållbart samhälle. Ca 95% av vår påverkan ligger utanför vår direkta kontroll vilket innebär att ska vi på sikt bli hållbara så måste också samhället gå i en mer hållbar riktning. Max har valt att visa att det går att göra skillnad."

Rebecka Carlsson är språkrör för Grön Ungdom. Hon är mycket engagerad i hållbarhetsfrågor och skriver just nu på en bok som handlar om nya sätt att mäta välfärd. Rebecka var på plats i Kairo under de senaste oroligheterna och spelade då in en dokumentärfilm om människorna bakom den egyptiska revolutionen. Här kan du se ett samtal kring filmen som spelades in på Peace & Love Caféet för några veckor sedan.

"Jag tror att vi bäst åstadkommer förändring genom att koppla ett helhetsgrepp om hur skola, arbetsmarknad, entreprenörskap, forskning och kommersialisering av forskning tillsammans kan möjliggöra omställningen till ett hållbart Sverige som är helt och hållet förenligt med global rättvisa. Jag tror också att ett sådant Sverige är mer kreativt och njutbart att leva i – en win-win helt enkelt!"

Biljetter finns att köpa via www.themeetingpoint.se

Mosa Alasaly, Event Manager

mosa.alasaly@themeetingpoint.se