Robert "Glenn" Blank och Thomas Gilén, AGNSY ab i slutspurten innan plattformen "Showdevote" ska släppas.

​SHOWDEVOTE GER FRIHET ATT UTVECKLA SIN IDENTITET

SHOWDEVOTE GER FRIHET ATT UTVECKLA SIN IDENTITET

Showdevote är plattformen som ger möjligheter för alla som har en passion för något och vill sälja det digitalt. Plattformen möjliggör för människor att sälja och ta betalt för musik, bilder, ljud, video etc. Allt för att utveckla din identitet. Vem som helst har möjlighet att starta ett konto utan startavgifter och fasta kostnader. Bakom plattformen står entreprenörerna Thomas Gilén, Robert ”Glenn” Blank och Maria Burénius Melander som driver företaget AGNSY AB.

Under onsdagen den 11 november 2020 lanseras Showdevote efter två års förarbete. Det innebär att sidan publiceras officiellt på www.showdevote.com och alla som vill kan gå in och sälja sitt egna material.

-Vi väljer att släppa på funktioner allt eftersom då vi ser ett otroligt tryck på att kunna digitalisera verksamheter under den pågående pandemin. Live-sändning t ex är något som inte riktigt är klart, appen, tekniken och testerna har gått super med live-sändning men vi är inte riktigt klara med att säkerställa funktionalitet. Det finns också andra funktioner som vi kommer släppa på under hela första tiden. Vi väljer alltså att lära oss av kunderna hur vi ska prioritera funktioner istället för att gissa oss fram, säger Thomas Gilén, AGNSY AB och en av grundarna.

Den första versionen innehåller de grundläggande delarna som behövs för att med enkelhet kunna publicera digitalt innehåll som ingen kan ta del av utan att först betala för det. Det innebär att kunder som idag vill sälja kurser, exklusiva intervjuer, bilder, ljudfiler, videor osv har möjlighet att göra detta utan att investera både tid och kostnader på att bygga en egen lösning.

-Idag är det många som hävdar att man enbart får en chans att fånga kunderna, vilket gör att man ofta väntar tills man känner sig 100% nöjd innan lansering. För oss är kunderna det allra viktigaste och att vi ska sitta och gissa hur och vad de vill komma att använda kändes inte rätt. Genom att göra de sista korrigeringarna tillsammans med kunderna kommer vi att kunna förändra och förbättra till något som de verkligen behöver och gillar, fortsätter Thomas.

Plattformen kommer även att finnas tillgänglig på engelska då det finns intresse internationellt.

- En av användare som redan visat intresse för plattformen kommer nämligen direkt kunna sälja till två andra kontinenter och därför är det viktigt att de också känner sig inbjudna, menar Robert ”Glenn” Blank.

Arbetet det senaste året har varit att finna en kostnadseffektiv uppbyggnad, AGNSY AB har nämligen ingen egen bakgrund kring att bygga digitala plattformar och en viktig del för dem har varit att skapa en affärsmodell som ger så mycket tillbaka till säljarna, som de kallar Devoters - efter en person som är mycket dedikerad till en passion. Detta har gjort att de efter ett 20-tal möten med traditionella investerare och webbyråer inte hittat den lösning som ger tillräcklig lönsamhet att kunna ge tillbaka hela 70% till sina kunder. I maj vände det dock. DuctIT AB blev kontaktade och tillsammans hittade de ett upplägg där två bolag kunde samarbeta för att uppnå en lösning som inte bara var bra för dem båda men också för deras kunder.

-Vi tycker att ShowDevote har gjort ett väldigt bra förarbete, undersökt marknaden och konkurrenter med en riktigt bra analys och sett dels vad som finns, dels vad som saknas. Gänget i AGNSY är snabba och inget sitter fast samt att de varit öppna för dialog och att vi jobbar mot samma mål, menar Henrik Hagberg, DuctIT

Nu väntar dagliga avstämningar för att fånga upp all information de får av kunderna så att vi tillsammans kan prioritera rätt funktioner att släppa och utveckla, med rätt menar vi det som faktiskt kunderna vill ha och inte det vi själva tycker är roligt eller viktigt. Det här är en plattform för alla människor som vill, vågar och kan sälja digitalt material, och enkelheten ska genomsyra allt.

”Välkomna att använda plattformen och vara med och påverka hur den ska utvecklas, den fungerar för alla.”

AGNSY är med i Dalarna Science Parks inkubator och får stöttning i affärsutvecklingsprocessen genom coachning av Jörgen Bond.

-Teamet har ett fantastiskt driv och affärscoachningen går perfekt! Plattformen ligger helt rätt i tiden och det här kommer att förbättra för många från nu och framåt, säger Jörgen Bond.

Mer information och kontakt; Thomas Gilén, delägare och grundare AGNSY ab, thomas.gilen@showdevote.com, 072-330 72 72. Kontakt affärsutvecklare Jörgen Bond, Dalarna Science Park, jorgen.bond@dalarnasciencepark.se, 073-920 03 60