Pontus Lindman, magiker från Säter är på väg ut i världen på turné men först show i Stockholm

​BANBRYTANDE MAGI PÅ VÄG UT PÅ VÄRLDSTURNÉ MEN FÖRST STOCKHOLM

BANBRYTANDE MAGI PÅ VÄG UT PÅ VÄRLDSTURNÉ MEN FÖRST STOCKHOLM

Svensk magiunderhållning tar ett stort steg in i framtiden!

Äntligen blir publiken en del av showen och påverkar dess innehåll och inriktning. I Storbritannien och USA har den nya typen av interaktiv magi slagit igenom stort och nu erbjuds den svenska publiken att följa med i trenden. Pontus Lindman från Säter är redo för världen men först Stockholm.

Pontus Lindmans "the Conspiracy Show" som sätts upp på Cirkus i Stockholm 28/10 2019, är en banbrytande och för Sverige helt ny typ av magishow. Den bygger på publikens delaktighet i val och tankar. Showen är en häftig upplevelse av manipulativ suggestion, fingerfärdig magi och psykologisk tankeläsning. En vasst slipad show med känslan av en thrillerstory som tema.

- Den här moderna sortens underhållning ligger helt rätt i tiden, säger Pontus. Det unika är den nära kommunikationen och samarbetet med publiken och ingen show är den andra lik. Hela konceptet är interaktivt; ett samspel mellan mig och publiken.

Showen är regisserad av Russ Stevens, som är en av världens absolut främsta magiregissör och konsult. Han jobbar blad annat med stora TV-produktioner som t ex Britain’s got Talent och med flera av världens absolut främsta magiker. Han har tillsammans med Pontus finslipat numren som används i showen.

I showen är också högaktuelle Janne Schaffer med och står för delar av musiken liksom Gustav Norén.

Pontus Lindman är en ung 24-årig svensk magiker som i januari 2019 gick vidare i det brittiska TV-programmet Britain’s got Talent, med ett ”Ja” från alla fyra jurymedlemmar, däribland Simon Cowell. Akten var ett nervkittlande utbrytarnummer där Pontus utför ett korttrick, inlåst i en vattentank som han måste bryta sig ut ur.

Pontus blev redan som 16-åring inbjuden av världseliten inom magi, till ett konvent i USA för att visa upp sina egenproducerade trick för branschens främsta och har sedan dess jobbat med världseliten inom magiproduktion.

Nu står han inför att ta sin magi ut i världen, initialt Kina, Qatar och Storbritannien men startar med ett sk show case på Cirkus i Stockholm

Pontus Lindman affärsutvecklar sitt företag med stöd av processledare från Dalarna Science Park.

Mer info: https://cirkus.se/sv/evenemang/the-conspiracy-show/

Kontakt med Pontus Lindman; pontus@pontuslindman.com, 076-22 13 257

Dalarna Science Park är en innovationsarena som stödjer utveckling av människor och företag med tillväxtambitioner. www.dalarnasciencepark.se