Business & pleasure 2011

Även i år är Stiftelsen Teknikdalen engagerade i Business and Pleasure 2011. Vi stödjer arrangemanget och deltar aktivt i arenan för utveckling av Dalarna, Sverige och världen

För tredje året i rad har du möjlighet att hjälpa andra, bidra till samhällsutvecklingen och skapa tillväxt. Vad tycker du är viktigt? Vad behöver du hjälp med? Hur vill du hjälpa andra?

Arena för utveckling av Dalarna, Sverige och världen

Onsdagen den 29 juni klockan 08.30 - 15.30 i GraceLand, Galaxen Borlänge.

BUSINESS &PLEASURE är en kreativ och dynamisk arena för folk från olika samhällsområden som sällan möts, men som är beroende av varandra. En arena där alla drivande människor är huvudpersoner. Långt från förväntade svar och stuprör fokuserar vi på idéer, nytänkande samarbeten och kreativa lösningar på dagens utmaningar. Alla är välkomna att diskutera, nätverka och mingla.

Upplägget har sin utgångspunkt i Open space-metoden och flera processledare leder arbetet. Du kan lyfta en egen frågeställning eller delta i någon annans. Frågeställningarna diskuteras i grupper och resultatet förvaltas av deltagarna själva. Business&Pleasure är endast en katalysator, så det är upp till dig själv att driva intressanta idéer och samarbeten vidare efter dagens slut.

I år inleds dagen med en inspirationsföreläsning om kommunikation av Kevin Lampe och Kitty Kurth, från Kurth&Lampe, USA. De har bland annat arbetat med president Barack Obama, Bill Clinton, Paul McCartney och Al Gore.

Från och med 8 juni kan du lägga in dina frågeställningar på http://businesspleasure.wordpress.com eller http://www.facebook.com/bandpsweden. Där kan du även se vilka frågor som kommer lyftas. Självklart kan du komma med frågeställningar på plats. I ett av passen fokuserar vi på hållbar energi i samarbete med Green Business Region, som är ett miljöprojekt inom Stiftelsen Teknikdalen.

Biljetter: http://www.peaceandlove.nu/festival/biljetter

För mer information, kontakta  Niklas Wass 070-204 19 76, niklas@brutalpr.com