Dags för Semesterboxen

Dags för Semesterboxen

Efter den stora succen med  Sagoboxen, är det dags för Ruta ett DVD AB:s release av nästa barnkoncept, Semesterboxen. En lugn stund - i bilen, på resan. i stugan, på stranden eller bara en regnig dag.

Hösten 2009 lanserade inkubatorföretaget Ruta Ett DVD AB det nya succé-barnkonceptet, Sagoboxen. Sagoboxen är ett helt nytt och unikt koncept som anpassats speciellt för barn mellan 3 och 7 år. Sagoboxen såldes, bara under de första tre månaderna, i ca 25.000 exemplar.

Så här skrev Adlibris på sin hemsida
Sagoboxen - det nya sättet att läsa en saga!
”Det har aldrig varit roligare att läsa sagor än nu! Med Sagoboxen får du inte bara en fin bilderbok med en saga, du får också en DVD-film och en pysselbok med kritor. Sagorna som ingår i Sagoboxen är illustrerade med färgglada 3D-teckningar och riktar sig först och främst till barn mellan 3 och 7 år.”

I slutet av maj är det nu dags för release av Ruta etts nästa barnkoncept, Semesterboxen.

- Semesterboxen föddes när vi satt på kontoret och pratade om julledigheten. Eftersom både jag och min kollega har många barn så började vi prata om hur man sysselsätter barn under en längre bilfärd, säger Lennart Blixt en av delägarna i Ruta Ett DVD AB.

- I Semesterboxen får barnen inte bara en sagobok, en ljudbok, dvd, kritor och pysselbok som kan användas i bilen utan även memoryspel, plockepinn, kortspel, frisbee och badboll som de kan bära med sig i sin egen resväska under hela semestern, fortsätter Lennart.

Semesterboxen lanseras i slutet av maj , och levereras i en fin barnresväska som innehåller;
Sagobok – Pysselbok – DVD film – Ljudbok – Memoryspel – Spökspelet – Plockepinn – Färgkritor – Badboll - Frisbee

Rek. ca.pris för Semesterboxen är 179kr.
För mer information besök gärna någon av deras hemsidor: www.sagoboxen.se & www.rutaett.com

För personlig kontakt
Lennart Blixt och Pelle Ferner
Tel: 023 – 702 20 33
E-post: lennart@rutaett.com
E-post: info@rutaett.com

__________________________________________

Om Ruta ett DVD AB

Ruta ett DVD AB arbetar även med DVD-produktion. Ruta Ett DVD AB har, bland mycket annat, både producerat och gjort DVD-produktionen för Gammafons "småfilmer". Några av våra andra kunder är bl.a. Specialpedagogiska Skolmyndigheten och Disney Channels Scandinavia.

Sagoboxen och Semesterboxen är Ruta ett DVD AB. Utöver  egna barnkoncept är de även agent för Eurotalk Interactive - Alla världens språk. Världens största och bäst säljande språkkurser på CD-ROM!Eurotalks språkkurser är världens mest sålda språkinlärningsserie, och den används idag av mer än åtta miljoner människor.

Ruta ett DVD AB deltar i Stiftelsen Teknikdalens inkubatorprogram.

-----------------------------------------------------------------------------