Dalakontor invigt i Wuhan

Dalakontor invigt i Wuhan

Tisdagen den 9 april invigdes ett representationskontor för Sverige-Dalarna i Wuhan, Hubei-provinsen. Stiftelsen Teknikdalen är huvudman och kommer att bemanna kontoret med lokalt anställd och svensktalande personal.

Bildtext: Marie Ericson, Enterprise Europe Network. Doris Jinwen Li är kontorschef, Jefferey Jinwen är projektledare, Therese Öhman, FPX

Att öppna detta representationskontor är ett ytterligare steg i vänlänssamarbetet mellan svenska Dalarna och Hubei, och mellan städerna Borlänge och Wuhan. Det kommer att ytterligare underlätta för den privata sektorns utveckling och regional hållbar tillväxt i både Dalarna och Hubei. Svenska ambassadens kommersiella rådgivare Ms Åsa Andrae representerades vid invigningen. Då fanns även Stiftelsen Teknikdalen, Region Dalarna och Borlänge kommun på plats.

Här kommer innovatörer, entreprenörer, kommuner och framför allt små- och medelstora företag att erbjudas stöd och aktiviteter för att utvecklingen ska fortsätta mellan regionerna. Verksamheten på kontoret erbjuder sökning av distributörer, representation vid affärsmöten, förhandlingar, partnersökningar, produkt- och tjänsteinformation, match-making, seminarier, tolkning, översättning med mera.

Under dagen har även faluföretaget Extuna undertecknat en avsiktsförklaring om långsiktigt samarbete med Wuhanföretaget Boiler Company. Avtalet gäller tillverkning och försäljning av värmepannor.

Läs mer på webben:   http://www.teknikdalen.se/p/news/20130410/dalakontor-invigt-i-wuhan/1292