Fler än tusen anmälningar till premiäromgången av Dalarna Innovation Days 17–20 oktober

Evenemanget som syftar till att främja innovation, entreprenörskap och öka kunskapen om hållbarhet omfattar fyra dagar med seminarier, framtidsspaningar, engagerande samtal, workshops och många tillfällen till nya möten och samarbeten. Årets upplaga är den första, men inte den sista. Välkommen att vara med från start:

Invigning av Dalarna Innovation Days 2023 och utdelning av SKAPA-priset 2023

Tisdag 17 oktober kl. 09-00–10.00

Ljusgården, Dalarna Science Park, Borlänge

Medverkande: Bland andra landshövding Helena Höij, regionråd Birgitta Sacrédeus, vicerektor för hållbar utveckling och samverkan vid Högskolan Dalarna Maria Jansdotter Samuelsson och Angelica Ekholm, vd på Dalarna Science Park och de två fortfarande hemliga Dala-innovatörer som vinner årets regionala SKAPA-priser.

Vid invigningen uppmärksammar vi de regionala vinnarna av SKAPA-priset, Sveriges största innovationspris med syfte att ge stöd till uppfinnare och innovatörer att utveckla sina idéer. Prisutdelare är landshövding Helena Höij.

Vill du bevaka fler eller andra programpunkter under veckan, välkommen att kontakta Boel Blomqvist, kontaktuppgifter se nedan.

Mer om Dalarna Innovation Days

Omfattning: ett tjugotal programpunkter på tre orter 17–20 oktober. Delar av programmet går att följa digitalt.

Arrangör: Dalarna Science Park i nära samarbete med Sparbanksstiftelsen Dalarna, Dalarnas energibolag, Clas Ohlson Foundation, Business News Dalarna och Högskolan Dalarna.

Bidrar med programpunkter gör även ByggDialog Dalarna, Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademin, Rolf Ericson Bil, Styrelseakademin, Smartsign, IUCDalarna, Region Dalarna, Klimatneutrala Borlänge 2030, Leksands Sparbank, Leksands kommun, Företagarna i Leksand, Företagarna i Rättvik, Leksands folkhögskola, FInd My Factory med flera.

Eventet möjliggörs av ERUF (Europeiska regionala utvecklingsfonden) samt Region Dalarna.

Hela programmet: Dalarna Innovation Days 2023

www.dalarnasciencepark.se