Framtidstro efter Corona och hur företag, organisation och samhälle investerar diskuteras i samband med Logistikdagen 2020

FRAMTIDSTRO EFTER CORONA – INVESTERA I DALARNA

Pandemin innebär stora utmaningar för samhället, individer och företag. Men även möjligheter att samverka, tänka nytt och investera för att Dalarna ska fortsätta utvecklas efter Corona.
I samband med årets Logistikdag 2020, 19 november – i år digital – diskuteras hur vi kan samverka för att vara väl förberedda efter pandemin.

Ur programmet:

Vad är investeringsfrämjande, och varför är det så viktigt för vår region? Cecilia Carter, Senior Investment Manager, Invest in Dalarna, informerar varför investeringsfrämjande är viktigt för en hållbar framtid. Pressmaster Tools, Bergkvists Såg och EcoDataCenter är några framgångsrika regionala företag som kommer att berätta hur det är att verka i Dalarna.

Rätt läge för kraftsamling inom logistik;
Lennart Schüllerquist, Mellan Sveriges LogistikNav, kommer bl a att prata om att den glödheta e-handeln driver logistikfastighetsbranschen till rekordnivåer.

Vad kommer framtiden att kräva för utbildningar?

Sigrid Saveljeff, Vicerektor samverkan, Högskolan Dalarna och kommer presentera hur de utvecklar framtidens utbildningar för att anpassas till samhällets behov.

Vad är viktigt för framtidens investeringar och var kommer de att skapas? Business Sweden presenterar omvärldsbevakning efter Corona och framtidsspaning; Klas Ericson, Program Manager, Business Sweden ISA.

Hur ställer IKEA om för att möta den ökande e-handel?Jessica Öhlund, Butikschef, IKEA Borlänge presenterar hur de snabbt arbetar med att anpassa verksamheten samt ser nya utmaningar och möjligheter.

Pandemin har tagit e-handeln till nya höjder
Hur möter vi konsumenternas ständigt ökade krav på tillgänglighet? Hur ser utvecklingen ut? Fakta och analys från Postnords senaste e-handelsrapporter; Arne Andersson, Postnord.

Hela programmet finns här

När: torsdag 19 november 2020 kl 10-12

Var: digitalt via länk (https://play.staylive.se/scekab/l/37632)

Moderator: Angelica Ekholm, vd Dalarna Science Park

Arrangörer:
MellanSveriges LogistikNav, Invest in Dalarna och Dalarna Science Park.

För mer information: kontakta Ann-Louise Larsson, 070-695 62 92, Dalarna Science Park

Dalarna Science Park är en innovationsarena som stödjer utveckling av människor och företag med tillväxtambitioner. Vi vill bidra till högkvalitativ näringslivsutveckling i Dalarna till nytta för företagens konkurrenskraft och innovationsförmåga. Välutvecklade processer erbjuds till såväl nya entreprenörer som etablerade företag.

Dalarna Science Park är en innovationsarena som stödjer utveckling av människor och företag med tillväxtambitioner. www.dalarnasciencepark.se

Ann-Louise Larsson

Media, press, kommunikation Media, kommunikation, marknadsföring