Give me five - Belöna den som gör gott!

Give me five - Belöna den som gör gott!

Redan 1901 delades det första Fredspriset ut i Alfred Nobels anda. Han förstod vikten av att belöna de som gör något bra för samhället! På Nobeldagen berättar Helene Ecström från Framtidsmuseet om Alfred Nobel som person, om hans priser och hur man kan belöna de som gör något gott!

Lyssna också på Martina Bergman från Gagnef från föreningen Julklapp för alla. Hon märkte att barnfattigdomen i Falun och Borlänge är stor, och har samlat in julklappar till barn och ungdomar i flera år. Martina har även startat Hjälptill.nu. Genom gruppen kan man få hjälp med det viktigaste såsom mat, kläder och hygienartiklar om man är i ekonomisk kris, ensamstående eller vad det nu må vara schysst? Kom och bli inspirerad samtidigt som Du bidrar och engagerar Dig!

Vill du bidra med en julklapp till ett barn? Behöver inte vara dyrt, men nytt. Lämna den i Teknikdalen mellan 7-14 december, mitt emot receptionen. Ev. värdekuvert lämnas i receptionen. Ange också vilken ålder som klappen passar för.

Agera & inkludera med hjärta & hjärna

INFORMATION:

Ann-Louise, Larsson, Stiftelsen Teknikdalen: ann-louise.larsson@teknikdalen.se

Tel: 070-695 62 92070-695 62 92

Hur kan vi bli schysstare mot varandra i samhället? Hur kan du som företagare, företagsledare eller medmänniska bidra till mer vänlighet, respekt och att vara

Program för lunchföredraget

TID: Föredraget börjar kl 12.00-12.30, därefter blir det kaffe, mingel och diskussion.

PLATS: Lilla Ljusgården, Teknikdalen, Forskargatan 3, Borlänge

FÖR VEM? Alla som är intresserade. Föredraget är kostnadsfritt!

ANMÄLAN: Du bjuds på dessert till kaffet om du anmäler dig till agneta.bjork@teknikdalen.se senast onsdag den 23 september.

ARRANGÖRER: StiftelsenTeknikdalen, Give me five och EUs strukturfonder.

Detta är det fjärde av fem lunch föredrag inom ”Give me five” under hösten. Alla kommer att hållas i Ljusgården, Teknikdalen.

Välkommen nästa gång 14 januari. Program kommer inom kort.