Hur kan du som företagare ta del av Horisont 2020?

Stiftelsen Teknikdalen och Region Dalarna bjuder in till ett seminarium om Horisont 2020 med fokus på SMF Instrumentet, ett särskilt verktyg som utformats för små och medelstora företag. Det riktar sig till innovativa företag med internationella ambitioner, som vill utveckla sina affärsidéer och bli framgångsrika på marknaden.

Kom och lyssna när Håkan Sehlin berättar om möjligheterna till att få stöd hela vägen från affärsidé till kommersialisering.

Under eftermiddagen har du möjlighet att boka ett möte med Håkan Sehlin för att diskutera hur ditt företag kan dra nytta av SMF Intrumentet. Uppge detta när du anmäler dig till seminariet. Det kommer även att finnas möjlighet att träffa representanter från Företagsinkubatorn.

Innehåll

09.30 - Kaffe och mingel
10.00 - Välkommen - Marie Ericson, Enterprise Europe Network
10.10 - Hur når Dalarna EU:s finansiering? - Monica Jönsson, Region Dalarna
10.30 - SMF Instrumentet (Horisont 2020) - Håkan Sehlin, Acreo Swedish ICT
12.00 Slut

När: tisdag den 10 juni kl 10-12
Plats: Lokal Polhem; Stiftelsen Teknikdalen

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Anna Torsgården, mobil: 070-577 99 57
e-post: anna.torsgarden@teknikdalen.se

Ann-Louise Larsson

Presskontakt Media, press, kommunikation Media, kommunikation, marknadsföring

Vi är en plattform för företagsutveckling, innovations- och utvecklingsprojekt. En arena för nätverkande och den självklara mötespunkten för Dalarnas innovationskraft. Tillsammans med företag, högskola och omgivande samhälle skapar vi förutsättningar för att lyckas globalt men stanna lokalt.

Forskargatan 3
781 27 BORLÄNGE