Mapandcoach erbjuder bättre koll

Mapandcoach erbjuder bättre koll

Inkubatorföretaget som ger möjligheter för GPS-användare att via en webbtjänst dokumentera, visualisera och analysera idrotts-, motions- eller fritidsvanor mot svenska bakgrundskartor. På MapandCoachs hemsida erbjuds besökaren att få bättre koll på sina utomhusaktiviteter. Hastighet? Puls? Tid? Förbrukade kalorier? Var? När? Allt sparas på webbtjänsten och man kan spela upp och analysera sina aktiviteter i efterhand och jämföra sina aktiviteter med sig själv eller med andra. Så är det tänkt att MapandCoach AB ska fungera. -Företaget startades i augusti förra året, berättar grundaren Bengt Julin, som är gammal orienterare och terränglöpare. Han har haft egen konsultverksamhet sedan början av 90-talet. Nu har hans stora idrottsintresse knoppats av i MapandCoach, där Bengt Julin tills vidare jobbar ensam på heltid. -En stark drivkraft i företagandet är mitt personliga intresse för kartteknik, idrott och GPS. Han tillägger att han under sitt långa yrkesliv och karriär som aktiv idrottare kunnat formera ett väl inarbetat och professionellt nätverk. Visionen är att bli det ledande företaget i Norden på det här området. -Vägen dit kommer att kräva mycket arbete och en hel del kapital för utveckling och marknadsföring. Under de närmaste fem åren är målet minst 24 mkr i årsomsättning, minst tolv anställda och minst 20000 betalande abonnenter på webbtjänsten. Vill du bli testpilot och testa webbtjänsten gratis, eller bara veta mer om MapandCoach AB? Skicka då ett mail till info@mapandcoach.se Läs mer om Mapandcoach. www.mapandcoach.se Läs mer om Stiftelsen Teknikdalens företagsinkubator www.teknikdalen.se -------------------------------- Stiftelsen Teknikdalens företagsinkubator är en del av InnoWent, en regional arena för samverkan och hållbar tillväxt. www.innowent.se