Nya affärsmöjligheter mellan dalaföretag och Estland

Nya affärsmöjligheter mellan dalaföretag och Estland

Den 29 oktober får Borlänge besök av en estländsk delegation bestående av åtta stycken företag som valts ut och godkänts av den Estländska handelskammaren, Estonian Chamber of Commerce
and Industry. Värd är Enterprise Europe Network och Stiftelsen Teknikdalen.

För företag som söker nya samarbetspartners är förbokade affärsmöten ett kostnads- och tidseffektivt sätt att gå tillväga. Att delta kan vara ett bra första steg till att komma ut på nya marknader eller att hitta partners för framtida affärer eller teknik- och innovationsutveckling. På Enterprise Europe Network kallar vi detta för matchmaking.

De estländska företagen representerar vitt skilda branscher. Det är företag inom teknik- och ektroniktillverkning, formsprutning av plast, förpackning, monteringsfärdiga hus, kraftsystem, elektrisk och mekanisk montering och till och med bageri och konfektyr!

Från Dalarna kommer ett tjugotal företag att träffa de estländska företagen. Förhoppningsvis kommer det att leda fram till olika affärssamarbeten.

Möten är en förutsättning för affärer!

Har du frågor kontakta Marie Ericson eller Anna Torsgården, +46 70 577 99 57
Enterprise Europe Network, Stiftelsen Teknikdalen, 760, 781 27 Borlänge, www.teknikdalen.se