Stadens Hjältar på export!

Stadens Hjältar på export!

Ruta Ett DVD AB, producent och ägare till Stadens Hjältar och Your Family Entertainment AG har signerat ett exklusivt långtidskontrakt för distribution av TV-serien Stadens Hjältar till hela världen.

Stadens Hjältar är en helt ny 3D-animerad TV-serie som ska börja visas under 2011. Den första säsongens 26 avsnitt berättar om räddningsfordonen i en liten stad där alla kan vara hjältar. Följ med på spännande äventyr där Palle Polisbil och Bella Brandbil hjälper människor i staden att fånga tjuvar, släcka bränder och lösa mysterier. Tittarna får också lära känna den otursförföljda Olyckskorpen.

-          Stadens Hjältar är en serie med mycket värme, vänskap och glädje. Serien passar perfekt för förskolebarn och förmedlar budskapet att samarbete ger alla möjlighet att lösa även de svåra problemen, säger Klaus Forch, Executive Vice President Legal & Sales of YFE

-          Vi letar alltid efter serier som kan utbilda, bjuda på fantastiska dialoger och som dessutom utspelar sig i trevliga miljöer. Så denna serie passar väl in i vårt programutbud. Förutom det så är de flesta barn fascinerade av räddningsfordon, säger Michael Huber, CFO of YFE

Producenten av “Heroes of The City”, RUTA ETT DVD AB, representeras av Pelle Ferner och Lennart Blixt och de är mycket nöjda med samarbetet med Your Family Entertainment.

-      Your Family Entertainment är en utmärkt partner för vår produktion då de har stor erfarenhet av att ha distribuerat högkvalitetsprogram för barn i mer än 30 år, säger Pelle Ferner, VD för Ruta Ett AB i Falun.

-      Stadens Hjältar är perfekt för att stärka Your Family Entertainments redan starka portfölj både då det gäller den pedagogiska delen och när det gäller den lugna icke-våld aspekten, som Stadens Hjältar har, kommenterar Lennart Blix, Säljansvarig för Ruta Ett DVD AB.

Pelle Ferner har deltagit i Stiftelsen Teknikdalens Företagsinkubator i Borlänge med att utveckla företaget Ruta Ett DVD. Där har han gått igenom både Business Start, Business Lab och är idag aktiv i Business Accelerator och har fått hjälp av erfarna affärscoacher och fått finansiering genom om DalaSådd.

För mer information: kontakta Pelle Ferner 070-302 68 36 el Lennart Blix, 070-6392735.

About Your Family Entertainment AG:
The Your Family Entertainment AG )stands for educational, violence free television that promotes values with its balanced family programmes.The company has its origins in Ravensburger AG. Since 1981 a library of around 3,500 half hours of children's and youth programmes has been developed continuously. The payTV broadcaster 'yourfamily' for children and families, which belongs to Your Family Entertainment AG, can be seen in German-speaking countries through cable, IPTV and DTH platforms, such as KabelKiosk, unitymedia, Arcor digitalTV, Kabel BW, Vodafone digital TV, UPC Austria and Swisscom TV. In France yourfamily is availabe through the platforms free and SFR, a joint venture of Vivendi and Vodafone. The mobile broadcasters 'yourfamily', 'Cosmo & Wanda','Country Mouse & City Mouse', 'RoboRoach' and 'Tales from the Cryptkeeper' can be received on the mobile TV platform '3' in Austria.

About Ruta Ett DVD AB:
Ruta Ett DVD AB is a Swedish media company with an international market. Ruta Ett DVD AB’s business idea is to create and develop entertaining and fun 3d-animated TV series and storybooks etc. for children on an international market. Since the start in 2004 Ruta Ett DVD AB has directed and animated over 25 children's films. Ruta Ett DVD AB has also been a producer of over 250 DVD productions for such companies as Disney Channel Scandinavian, Egmont and Warner. Since 2008 Ruta Ett DVD AB produces its own TV series and films.