The Meeting Point bjuder på vassaste talarna  och inspirerande case

The Meeting Point bjuder på vassaste talarna och inspirerande case

PRESSINBJUDAN 2012-06-21

The Meeting Point bjuder på vassaste talarna  och inspirerande case

I samband med att The Meeting Point drar igång tre kreativa mötesdagar, 25-27 juni, finns många inspirerande talare och deltagare på plats. Under måndagen den 25 juni är språkröret Gustav Fridolin (MP) redo att dela med sig av källorna till sitt eget engagemang för en bättre värld. Pär Larshans, hållbarhetschef på Max Hamburgare, berättar om sitt hållbara arbete.

Redan nu finns drygt 150 deltagare registrerade med blandade åldrar och erfarenheter.  Syftet och tanken med eventet är att öppna för en kreativ mötesplats där världens viktigaste frågor diskuteras i öppna forum. Deltagarna utbildas i delaktighetsprinciper och processer. Man får även möjlighet att använda sina kunskaper tillsammans med människor med varma hjärtan och skarpa hjärnor.

Tillsammans skapas lösningar av elva case som regionens företag eller organisationer delat med sig av. Några av de case som diskuteras under dagarna är:

- Festivalbeteende - hur blir P&L Sveriges renaste festival?
- Hur klimatutbildar man en hel stad?
- Material för en starkare, lättare och mer hållbar värld
- Ungdomar och nysvenskar - vår största resurs! Nya metoder för arbetsmarknad och integration
- Samarbete över gränser - en förutsättning för hållbarhet.
- Rättvisa åt alla!?

Media är välkomna till måndagens presskonferens

När: måndag den 25 juni 2012 kl 9.30

Var: Ljusgården, Teknikdalen, Forskargatan 3, Borlänge

Deltagare: Gustav Fridolin, språkrör MP (så snart han ankommer till lokalen), Pär Larshans, hållbarhetschef Max Hamburgare, Amanda Björkman, Sverigesresurser.se, Emma Nilsson, processledare The Meeting Point

Mer information finns på: www.themeetingpoint.se

Under tisdagen samt onsdagen inbjuds till presskonferenser med dagens respektive talare.

För mer information ang. press- och mediafrågor, kontakta kommunikationsansvarig Ann-Louise Larsson, Stiftelsen Teknikdalen, 070-695 62 92 . För information om The Meeting Point, kontakta Marcus Lind, 070-667 22 82  eller Mosa Alasaly, 073-846 94 00