Två kvällar med The Beatles

Två kvällar med The Beatles

Under två kvällar kommer lektor i musikproduktion, David Myhr, att ta publiken på en musikalisk resa där han berättar om hur The Beatles på 60-talet uppfann popmusiken och hur de gång på gång lyckades med konststycket att förnya sig inför varje nytt album. Fokus för kvällarna kommer att ligga på The Beatles låtskrivande- och musikproduktionsprocess fullt med fakta och anekdoter. Det hela kommer att illustreras i både ljud, bild och livemusik.

På scen backas David Myhr upp av högskolans eget lärarband The Hannibal Lektors och på ett par låtar kommer även studenter från BoomTown att gästa. Det blir en skön blandning av alla Beatles olika stilar – från rock’n’roll till music hall, från finstämda Yesterday till tunga Helter Skelter och däremellan inslag av flower power och psykedelia.

The Hannibal Lektors är för kvällen bestående av:

Markus Källström – trummor
Peter Holmstedt – bas
Erik Weissglas - gitarr
Martin Frontman - akustisk gitarr

Del 1:  måndagen den 28 april kl.18-21.
Del 2 : tisdagen den 29 april kl. 18-21.

Fri entré!

Under kvällen kommer Flying Scotsman servera en unik 60-talsmeny i genuin pubmiljö. Bordsbokning görs på telefonnummer 0243- 21 61 61 vardagar mellan kl. 9-16 eller kvällstid på tel. 0243-21 61 65

David Myhr (ex-the Merrymakers) solodebuterade 2012 med albumet Soundshine. Hans religion är The Beatles och han tävlade redan 1988 i TV i ämnet. Han gjorde rollen som Paul McCartney i Sgt Pepper Live 1994 i Liverpool och har sedan dess gästat många Beatleshyllningar genom åren.

Kontaktperson för arrangemanget är utbildningsansvarig Peter Holmstedt 073-039 31 peter.holmstedt@boomtown.nu eller kommunikatör Camilla Fridén 070 -286 26 39 camilla@boomtown.nu