Foto: Erik Erson

Känn er som rockstjärnor under nästa konferens - nu öppnar bokningen av årets konferenspaket i det före detta kalkbrottet Dalhalla

Under sommaren är Dalhalla fullspäckat med konserter och evenemang, men mellan vecka 33 och 39 finns nu den exklusiva möjligheten för företag att hålla konferenser i arenan. Det är en unik plats med alla förutsättningar för företagsevent, gästerna kommer bland annat få vistas backstage likt artisterna som spelar i Dalhalla.

Att konferera i Dalhalla är en speciell upplevelse. Företagen som bokar konferens här kommer få hänga backstage likt världsartisterna som spelat här, ta ett dopp i det turkosa vattnet efter en stund i bastun, äta god mat lagad i Dalhallas restaurang och bo i glampingtält intill arenan. Allt detta toppat med goda förutsättningar för möten i flexibla lokaler. Visit Dalarna fick möjligheten att konferera i Dalhalla hösten 2023 och är mer än nöjda med upplevelsen.

- Att få konferera nere i det fantastiska gamla kalkbrottet Dalhalla var något utöver det vanliga. Förutom en helt fantastisk och unik miljö, god mat och service utöver det vanliga så kröntes upplevelsen med bastu och bad och inte minst att få hänga backstage, där alla på företaget kände sig som rockstjärnor. Natten i lyxiga glampingtält och en trolsk morgon var ett värdigt avslut på en lyckad konferens, säger Niclas Johansson, affärsutvecklare på Visit Dalarna.

Visit Dalarna var det första företaget att ta del av det nya konferenspaketet där även övernattning ingår. Nu öppnar Dalhalla upp bokningen av detta konferenspaket för grupper upp till 60 personer.

- Vi har ett färdigt programförslag men är flexibla utifrån önskemål. Att konferera här är något som alla era kollegor kommer att minnas, ni kommer ha Dalhalla helt för er själva. En upplevelse få förunnat, säger Samuel Stålhandske på Dalhalla.

Bokningar görs genom att kontakta info@dalhalla.se

Konferenspaketet, bokningsbart vecka 33 till 39
Konferenslokal
För- och eftermiddagsfika
Lunch
Trerättersmiddag
Bastubad
Övernattning i glampingtält
Frukostkorg levererad till tältet

+ Möjlighet att lägga till guidad visning av Dalhalla
+ Möjlighet att lägga till basturitual

Om Dalhalla
Dalhalla är en internationellt etablerad evenemangsarena som bland annat beskrivits som en av de mäktigaste och vackraste utomhusarenorna i Europa. Här arrangeras under sommarhalvåret ett brett utbud av evenemang med över 100 000 besökare.

Siffror och faciliteter
Glamping med 30 tält, totalt 60 bäddar
Restaurang
Bastu som använts av världsartister