MAMMA MIA! - UNDER THE STARS

MAMMA MIA! - UNDER THE STARS

UPPLEV MAMMA MIA! UNDER BAR HIMMEL I SOMMAR

Den världsomspännande hit-musikalen MAMMA MIA! kan för första gången upplevas under öppen himmel nu i sommar!

Den glimrande feel good-musikalen MAMMA MIA!, direkt från London, kommer till Dalhalla och Rättvik nästa sommar som en del av sin största utomhusturné någonsin!

Den världsomspännande hit-musikalen ger fem exklusiva föreställningar under bar himmel i Dalhalla från fredag 4 augusti till söndag 6 augusti. Föreställningarna är en del av turnén MAMMA MIA! UK & International Tour.

Publiken kommer att falla pladask för den förtjusande historien om en mamma, dotter och hennes tre möjliga pappor, där allt utspelar sig till magin i ABBAs tidlösa låtar med en idyllisk grekisk ö som bakgrund.

Föreställningarna i Dalhalla kommer att fira 24 år sedan MAMMA MIA! hade premiär i London i april 1999.

MAMMA MIA! har setts av mer än 65 miljoner människor i 50 produktioner och på 16 olika språk. 2011 blev MAMMA MIA! den första västerländska musikalen någonsin som satts upp på mandarin i Kina. MAMMA MIA! är den åttonde längsta showen i Broadways historia och var aktiv i rekordlånga 14 år.

Med musik och text av Benny Andersson och Björn Ulvaeus, är MAMMA MIA! skriven av Catherine Johnson, regisserad av Phyllida Lloyd och koreograferad av Anthony Van Laast. Produktionen är designad av Mark Thompson, med ljusdesign av Howard Harrison, ljuddesign av Andrew Bruce och Bobby Aitken, och musikalisk ledning, tilläggsmaterial och arrangemang av Martin Koch.

MAMMA MIA! i Dalhalla produceras av Judy Craymer, Richard East och Björn Ulvaeus för Littlestar i samarbete med Universal och NGM.

Datum: 4-6 augusti 2023

Biljetterna släpps 7 februari kl. 10.00 via dalhalla.se