Molly Sandén och Victor Leksell till Dalhalla!

Molly Sandén och Victor Leksell till Dalhalla!

Den 23 juli kommer publiken få uppleva en magisk kväll i Dalhalla med två av Sveriges största artister på scenen!

Molly Sandén
Med över 900 miljoner streams på Spotify, turnéer som sålt slut på rekordtid, mängder med Platina-singlar och album samt prestigefyllda priser är Molly Sandén en av Sveriges tveklöst största artister och låtskrivare. Under sommaren 2024 kommer Molly Sandén att göra konserter i hela landet. Det kommer bli storslaget, mäktigt och framför allt väldigt bra underhållning.

Victor Leksell
Guldmicken vinnare, 40 000 i publiken under VG-Lista på Rådhusplassen i Oslo, en magisk succé på Lollapalooza Stockholms main stage och en bejublad Norden turné – 2023 ställde Victor Leksell ner skåpet och bevisade att han är en av landets största, bästa och mest älskade liveartister. Och det gjorde han med bara ett album i ryggen. Nu siktar Victor ännu högre. Med den nya skivan ”Tid & Tro” åker han ut på sin hittills största turné.

På ”Tid & Tro” summerar Victor Leksell de fyra åren som gått sedan debutalbumet, och går in i ett nytt kapitel. Det är en samling låtar om kärlek, sökande, starka känslor och om att våga tro på sig själv. Eller som Victor själv summerar det: ”Låtarna är ett resultat av sömnlösa nätter, ständigt letande efter sig själv och att hitta lyckan i det. Att ge sig själv tiden och våga tro på sig själv.”

Datum: 23 juli 2024

Biljetterna släpps den 31 januari kl 10.00 via dalhalla.se

Dalhalla är en internationellt etablerad konsertarena placerad i ett gammalt kalkbrott utanför Rättvik i Dalarna. Arenans utformning ger en unik akustisk särprägel och har beskrivits som en av de mäktigaste och vackraste utomhusarenorna i Europa. Under sommarhalvåret erbjuder Dalhalla evenemang med kända svenska och internationella artister inom olika musikstilar. Dalhalla drivs idag av företaget Rättvik Event AB. Besök dalhalla.se eller följ oss på Linkedin.com/dalhalla