Foto: Figjam

​”Rhapsody In Rock” till Dalhalla!

”Rhapsody In Rock” till Dalhalla! Med flertalet publikrekord och bejublade konserter i bagaget är den 60:e konserten bokad sommaren 2020.

Det är tio år sedan Robert Wells och ”Rhapsody In Rock” stod på Dalhallas storslagna utomhusscen. Under åren 1998-2010 var Robert Wells konserter en stor del av arenans program. Med symfoniorkestrar, svenska och utländska sånggäster, dansare, specialkomponerade fyrverkerier, stuntmän, TV inspelningar och skräddarsydda scener har de satt sin tydliga markering i Dalhallas historia.

Robert Wells har sedan 1998 rekordet i antal framträdanden med över 59 konserter varav 55 utsålda. Konserterna och Dalhallas scen är unika i sitt slag och har visats i TV över hela Norden men även Kina och USA!

- Dalhalla är och förblir en mycket viktig del i Rhapsody In Rocks historia. Jag och ensemblen är oerhört stolta och glada att vara tillbaka till sommaren, säger Robert Wells.

Med årets stora succé runt om i landet återvänder nu ”Rhapsody In Rock” till Dalhalla för en special och exklusivt komponerad föreställning just för Dalhalla denna kväll.

Det blir med en stor orkester över 50 medverkande och hemliga gäster kommer publiken tas med på en musikalisk och spektakulär resa i äkta ”Rhapsody In Rock” känsla.

Över 1 950 000 har sett och upplevt ”Rhapsody In Rock” bara i Skandinavien och har fortfarande publikrekordet på Ullevi 2003 med sittande publik. Dessutom 50 utsålda konserter bara i Dalhalla. Roberts Wells ”Rhapsody In Rock” har tagit dem bl.a. till USA, Australien Tyskland, England, Ryssland och flertal gånger till Kina. Sex Guldskivor och två Platinum utmärkelser.

Datum: 15 augusti

Biljettsläpp: 22 november kl 10:00 via www.dalhalla.se