Tomas Ledin till Dalhalla!

Tomas Ledin till Dalhalla!

Du ska inte tro det blir sommar. Ifall inte Tomas Ledin sätter fart. Efter ett otroligt år med symfoniorkestrar plockar han ner rockgitarren igen! Tomas Ledin och hans vapendragare ska ut på sommarturné 2024 och stannar givetvis i Dalhalla för två konserter 19-20 juli.

Ledin har sjungit om älskade bryggor, solnedgångar, förstulna kyssar och sandaler av plast så länge att man tror att det var han som uppfann årstiden och snart rullar turnébussen ut på sommarens vägar igen. Tomas och hans medmusiker sedan många år, Vapendragarna, har packat trummor, gitarrer och en låtkatalog med solstrålande pop och rock. Sommarturnén börjar den 16 juni i norska Langesund och fortsätter genom Sverige för att landa en månad senare i Finland och Jakobstad.

- Framgången med Symphonia öppnade ett nytt musikaliskt landskap för mig. Men i sommar vill jag tillbaka till mina rötter. Jag ser verkligen fram emot de där ljuvliga kvällarna och älskar mötet med publiken.Det ska bli något speciellt med en hel månads lovsång till det goda i våra liv. Alla hits är med. Dessutom kan jag lova ett och annat nyskrivet från vårt kommande album, säger Tomas Ledin.

Tomas Ledin och Vapendragarna rockar runt i hela Sverige från Helsingborg hela vägen upp till Piteå.

Datum: 19-20 juli 2024

Biljetterna släpps den 4 december kl 10.00 via dalhalla.se