NY SVENSK, DESIGNMÖBEL FÖR INBJUDANDE VIDEOKONFERENS

Det ökade intresset och användandet av videokonferenser kräver nya, funktionella och snygga möbler, anpassade till mötesrummets teknik. Med nylanserade SeeYou® tillåts användaren se bortom tekniken och videokonferensen blir äntligen en upplevelse med det personliga mötet i fokus.

SeeYou® är en stilrent designad möbel och en allt-i-ett lösning för videokonferenssystemet. SeeYou® skyddar och döljer all teknik. För användaren blir hela det avancerade videokonferenssystemet begränsat till en skärm och en fjärrkontroll.

Konferenslösning för alla
– Videokonferenser måste andas mer kommunikation och inredning än teknik. Att kliva in i ett mötesrum ska kännas stilrent och tillgängligt – även om det gäller ett möte via skärmar, hävdar Marit Fastlund, inredare och möbelformgivare tillika grundare av Dallasday.
I sin roll som inredare har Marit designat och inrett flertalet specialanpassade konferensrum där videotekniken har byggts in i väggar och tak. Under ett sådant samarbete med teknikleverantören Ricoh insåg Marit behovet av att förpacka konferenssystemet och erbjuda en helhetslösning så att videokonferensen kan bli ett alternativ för alla typer av företag.

Design som möter tekniken
– Systemen för videokonferenser kommer helt och hållet från tekniksidan och branschen verkar ha missat att användarna vill ha funktionen men inte tekniken. Jag ville därför ta fram en möbel som tar hand om tekniken och gör videokonferensen mer användarvänlig och skalbar, säger Marit.
Resultatet blev SeeYou som tack vare sin ljusa, skandinaviska design har ett nätt och stiligt uttryck vilket passar in i de flesta företagsmiljöer. SeeYou® har förberedda utrymmen för all teknik inklusive kamera och anpassad LED-belysning. Möbeln kan med lätthet placeras i befintligt konferensrum.

Design med valmöjligheter
Materialet är målad och lackad MDF samt en stomme av vit melamin. Standardutförandet är vit med svarta sidor men sidopanelerna kan specialbeställas i valfri färg för matchning av företagets övriga profil. SeeYou® kan även levereras i önskat träslag och finns för 40" och 52" skärmar.

Miljövänligt hela vägen
Videokonferens är ett miljövänligt mötesval som tillåter dig att minska såväl energiförbrukning som resekostnader. I samma miljövänliga anda är Dallasdays möbler svenskproducerade och för utrymmeseffektiv frakt levereras SeeYou® i två delar, vilka enkelt fogas samman till en möbel. LED-belysningen SYLIGHT har ett särskilt bra ljus för videokonferens, men är också ett energi-effektivt val.

SEEYOU® SÄLJS VIA RICOH SVERIGE MED INSTALLERAD TEKNIK.

För högupplösta bilder: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/dallasday
Kontakt: Marit Fastlund, Dallasday (grundare, VD), marit@dallasday.se, 070-4153028

• dallasday
  • inredning
  • konferensrum
  • kontor
  • miljövänligt
  • möbler
  • polycom
  • ricoh
  • videokonferensteknik
  • videokonferens
  • teknikmöbler
  • svenskt
  • svensk design
  • stilren design
  • skandinavisk
  • marit fastlund
  • nyhet
  • produktnyhet
  • inredningsnyhet
  • teknik

Dallasday AB är ett nytt svenskt företag som designar och producerar möbler utifrån de tekniska behov som finns i dagens mötesrum.

Dallaysday AB kommer inom kort även att presentera ett bord för det mindre videokonferensrummet, ett fullstort konferensbord i tre olika längder samt förvaringsmöbler. Hela serien är designad av möbelformgivare Marit Fastlund.

Marit Fastlund

Presskontakt Grundare, VD 070-4153028