Otto Magnusson och Dan Olofssons bolag Danir AB bildar gemensamt bolag – ska bygga framtidens parkeringslösningar

Byggnadsfirman Otto Magnusson och Danir AB bildar ett gemensamt bolag, HUB PARK AB. Syftet är att bygga framtidens parkeringshus, först i Skåne och sedan i resten av Sverige.

– Otto Magnusson och Danir har lång erfarenhet av att bygga och konstruera parkeringshus samt att utveckla tekniska lösningar för dess brukare av parkeringstjänster. Detta är därför en naturlig fortsättning på samarbetet mellan ägarfamiljerna Olofsson och Magnusson, säger Otto Magnussons VD, Dan Magnusson.

Värvar tungt namn inom parkeringsbranschen
Tomas Strandberg, mångårig VD för Malmö Stads parkeringsbolag Parkering Malmö, blir VD för HUB PARK AB. Målet för bolaget är tydligt.

– Vi strävar efter att bli en attraktiv partner för kommuner och andra markexploatörer som önskar långsiktigt hållbara och bra lösningar för parkering och mobilitet, säger Tomas Strandberg.

– Tomas är en av de mest meriterade inom svensk parkeringsverksamhet. Vi är oerhört glada att han är med oss i denna satsning på att bygga framtidens parkeringslösningar, säger Dan Magnusson.

Mycket mer än bara parkering
HUB PARK AB:s första projekt är ett parkeringshus i Malmös expansiva stadsdel Hyllie, med byggstart till sommaren i år. Parkeringshusen kommer att vara huben i samhället där du parkera din bil, cykel, scooter och laddar den.

– Du hämtar också din e-handelsprodukt i vårt utlämningsrum och du kan enkelt hyra ett elfordon. De nya parkeringshusen gör det möjligt att ställa om när behovet av parkeringar minskar, säger Dan Magnusson.

För ytterligare information kontakta:
Dan Magnusson, vd Byggnadsfirman Otto Magnusson, tfn 040-620 65 18.
Tomas Strandberg, vd HUB PARK AB, tfn 0704-341 907.