GØL korv får toppbetyg i stort smaktest från Smartson

GØL korv får toppbetyg i stort smaktest från Smartson

Av nästan 13000 testpiloter valdes 1000 ut som skulle provsmaka två av våra storsäljare, GØL Chorizo och Wienerpölse. Båda smakerna gick hem hos testpiloterna.Bra smak, hög kötthalt, väl avvägd kryddning och uppskattad konsistens är några av omdömena. Hela 94% rekommenderar Chorizon och 89% skulle rekommendera Wienerpölsen till vänner.

Intresset var mycket stort när Tulip Food Company letade testpiloter till den smakrika Chorizon och den klassiska Wienerpölsen med spänst i bettet. Korvarna passar utmärkt att grilla eller steka, men är också jättegoda som smaksättare i grytor. Nästan 13000 personer ville provsmaka korvarna och 1000 fick avnjuta och utvärdera korvarna. Hela 94% tyckte om Chorizon och skulle rekommendera den till sina vänner och av dem som testade Wienerpölsenskulle 89% rekommendera den.

Några röster om GØL Chorizo och Wienerpölser:

”En av de bästa chorizos jag ätit, både jag och maken älskade den. Kommer definitivt att köpas igen.”

”Jag rekommenderar produkten eftersom den är mycket bra och välsmakande”

”Det var en väldigt smakrik och god korv som även gick hem hos barnen”

”Mycket goda, bra kryddade och med stort köttinnehåll. Rejäl storlek, vi blev mätta och det räckte till matlådor. Kan tyckas dyra, men inte efter att de ätits - man får verkligen det man betalar för!”

Gabriella Lysell, Marketing Manager på Tulip Food Company AB, tycker det är roligt att ta del av alla testpiloternas härliga kommentarer och är nöjd med resultatet.

• Det är väldigt roligt att så många konsumenter gillar våra kvalitetskorvar. Vi förstår bättre vad de har för önskemål och behov och har fått ett kvitto på att vi är på rätt spår. Vi fortsätter vår satsning på att ta fram nya spännande korvar med hög kötthalt och generös smak, avslutar Gabriella Lysell.

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsförädlingsföretag som producerar kött- och charkprodukter. Vi i säljer våra produkter i mer än 80 länder över hela världen.

Tulip Food Company AB Sverige har ca 100 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner kronor. Vi har en stark marknadsposition i dagligvaruhandeln med varumärken som Tulip, GØL och Ugglarps och i Foodservice-sektorn marknadsför vi bl a Tulip Foodservice, GØL och Lasses. Våra kunder är de stora dagligvarukedjorna, fastfoodkedjor, lunchrestauranger och storkök.

Presskontakt Presschef +45 51 600 720