Chipotle chili pulled pork och Pulled turkey apple & bacon

Nyheter slow cooked – het chipotle chili och frisk apple & bacon

Tulip lanserar två smakrika nyheter inom slow cooked; pulled pork chipotle chili och pulled turkey apple & bacon. Produkterna och smakerna är anpassade för snabba och goda vardagsmiddagar och finns i butik vecka 38.

Allt fler efterfrågar mat som går snabbt att laga och som passar hela familjen. På vardagarna vill man spendera mer tid med familjen och mindre tid vid spisen. Då passar färdiga lösningar perfekt. Tulip pulled pork blev på kort tid en storsäljare och är en produkt som är enkel att tillaga och med en smak som passar de flesta.

Pulled pork är väldigt populärt bland våra kunder och vi är väldigt stolta att kunna leverera en så bra produkt. Men det är viktigt att lyssna på våra konsumenter och vad de vill ha. Många eftersöker den riktigt heta smaken och allt fler väljer att äta fågelprodukter. Det har vi haft med oss när vi utvecklat höstens nyheter, säger Johan Fridefors, produktchef på Tulip Food Company Sverige.

Som marknadsledande märkesleverantör av slow cooked-produkter tar Tulip ansvar för att utveckla denna kategori med nya och trendiga smaker. Från och med vecka 38 finns chipotle chili pulled pork och pulled turkey apple & bacon ute i butikerna.

Smakerna

Chipotle Chili
Med tydliga influenser från den mexikanska street food-kulturen har Tulip tagit fram en pulled pork smaksatt med chipotle. Med rökt, torkad och pressad chipotle chili, rökt paprika och honung behövs ingen extra kryddning. Chipotle chili pulled pork är ett perfekt alternativ till den traditionella tacosen.

Apple & Bacon
Fågel är en populär proteinkälla och ett hälsosamt val med nyckelhålsmärkning. Pulled turkey apple & bacon har en god och mild smak som passar hela familjen. Sältan från krossat bacon tillsammans med rostat äpple ger en frisk smak till det ljusa kalkonköttet.