Tulip Filet Steak, Pork Brisket, Pork Chop. Salami Chips: classic, cheddar, chili, garlic.

Tulip får hela Sverige att grilla i stor kampanj

Tulip lanserar Southern Grill: tre nya slow cooked-produkter framtagna speciellt för grillen. Filet Steak, Pork Brisket och Pork Chop är tillagade med de populära smakerna från Sydstaterna; hickory, barbecue och chipotle. Produkterna lanseras i samband med kampanjen #helasverigegrillar och finns i butik från vecka 14.

Med denna kampanj ramar vi in hela konceptet att grilla. Vi inspirerar och uppmanar att grilla på ett enklare sätt, varje dag. Vi engagerar genom roliga och utmanande quiz och kommer att utse sommarens fem bästa grillproffs, säger Gabriella Lysell, Marknadschef på Tulip Sverige.

Hela kampanjen finns samlad på www.helasverigegrillar.se där inspiration, recept och filmer tagits fram i samarbete med Svenska Grillandslaget.

Southern GrillTulips nya produkter Filet Steak, Pork Brisket och Pork Chop har klassiska sydstatssmaker och är tillagade enligt den populära slow cooked-metoden, färdiga att värma på grillen. Filet Steak barbecue har en klassisk rökig smak som passar hela familjen, Pork Brisket hickory är perfekt för grillentusiasten och Pork Chop chipotle är för den som vill utmana smaklökarna.

I samband med lanseringen av Tulip Southern Grill presenteras även fyra nya smaker av salami chips, en produkt som är oerhört populär. De lanseras dessutom i en helt ny förpackning i smakerna är classic, cheddar, garlic och chili.

Tulip Filet Steak, Pork Brisket, Pork Chop
Rek. pris: 59.95:-/st.

GØL Salami chips, (Classic, Cheddar, Garlic, Chili).
Rek. pris: 19.95:-/st.