Ulf Wagner utsedd till Årets Krögare – Tulip är stolt sponsor

Ulf Wagner utsedd till Årets Krögare – Tulip är stolt sponsor

Igår, måndag 17 oktober, arrangerades Restauranggalan på Cirkus i Stockholm och Tulip är stolt sponsor i kategorin Årets Krögare. Av tre finalister var det till slut Ulf Wagner som kammade hem förstaplatsen.
Tulip Foodservice’s försäljningschef Christian Andersson var på plats för att överlämna priset.

Restauranggalan är ett årligt återkommande event där branschens lysande stjärnor utses i 15 kategorier. Innovation och inspiration är viktiga element i restaurangvärlden och därför lyfts förebilder fram och hyllas under denna galakväll.

Det här är en rolig, men också en viktig kväll för branschen. Alla som arbetar inom restaurang gör ett fantastiskt jobb och det är viktigt att det uppmärksammas. De jobbar när många andra är lediga och de skapar fantastiska idéer och smakupplevelser, säger Christian Andersson, försäljningschef på Tulip Foodservice.

Det här är första gången som Tulip sponsrar den här typen av event, men inte den sista.

Det här är ett jättebra sätt att kicka igång vår synbarhet. Vi behöver ta mer plats och visa vilket brett utbud av kvalitetsprodukter vi har, särskilt på den privata marknaden. Då är Restauranggalan helt rätt forum för oss, säger Christian Andersson.

Tulip är alltså sponsor i kategorin Årets Krögare och de tre finalisterna var Christian Hellberg, Anna Lallerstedt och Ulf Wagner. Vinnaren Ulf Wagner driver tillsammans med Gustav Trädgårdh den populära krogen Sjömagasinet i Göteborg. Ulf var den förste i Göteborg att få en stjärna i Guide Michelin när han arbetade på restaurangen The Place.

Juryns motivering:

Krögaren Ulf Wagners hjärta brinner för människorna på Sjömagasinet – både gäster och medarbetare. Kärleken till maten, drycken och miljön är stark. Hans gedigna yrkeskunskaper, seriösa och långsiktiga arbete väcker respekt både på hemmaplan och utomlands. Tillsammans med köksmästaren Gustav Trägårdh har han förädlat arvet efter Leif Mannerström.

Juryn: Ulrich Frehdel (Svenska Kocklandslaget, SKF, m.fl.) Ann Katrin Ljung (journalist och matskribent på GT, Expressen), Fredrik Önrup (VD Pingvinen) och Christian Andersson (försäljningschef Tulip Foodservice).

Restauranggalan arrangeras av branschtidningen RS i samarbete med SKF (Svenska Kockars Förening), Gastronomi Sverige, Chaîne de Rotisseur, Sveriges Bästa Bord, Restaurang- och hotellhögskolan, Örebro universitet och Restaurangakademien.

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsförädlingsföretag som producerar kött- och charkprodukter. Vi i säljer våra produkter i mer än 80 länder över hela världen.

Tulip Food Company AB Sverige har ca 100 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner kronor. Vi har en stark marknadsposition i dagligvaruhandeln med varumärken som Tulip, GØL och Ugglarps och i Foodservice-sektorn marknadsför vi bl a Tulip Foodservice, GØL och Lasses. Våra kunder är de stora dagligvarukedjorna, fastfoodkedjor, lunchrestauranger och storkök.

Presskontakt Presschef +45 51 600 720

Danish Crown - Det moderna livsmedelsförädlingsföretaget

Danish Crown Foods Sweden är ett modernt livsmedelsförädlingsföretag som producerar kött- och charkprodukter. Företaget ingår i Danish Crown-koncernen som har anor från 1887 och säljer sina produkter i mer än 120 länder över hela världen.

Lisa Sass gata 1
422 53 Hisings Backa