Actimel Hallon tranbär utan tillsatt socker

Ny smak i Actimel-familjen utan tillsatt socker

Nordiska smaker står i fokus när Actimel utan tillsatt socker får ett syskon, hallon tranbär. Den är fri från tillsatt socker och innehåller samma levande bakteriekultur och vitaminer som de andra i Actimel-familjen.

–Efter den stora succén med Actimel jordgubb utan tillsatt socker, har vi kämpat för att få till en ny smak utan tillsatt socker, säger Tyrsky Ylppö, Actimels Brand Manager på Danone Sverige. Våra svenska kunder har efterfrågat en ny smak utan tillsatt socker och vi har lyssnat Nu kan vi stolt lansera Actimel med hallon och tranbär utan tillsatt socker som har en härlig sötsyrlig och somrig smak. Hallon och tranbär utan tillsatt socker innehåller dessutom miljarder av Danones egen framtagna bakteriekultur L. Casei Danone samt B6- och D-vitamin.

Actimel hallon tranbär utan tillsatt socker innehåller naturligt förekommande sockerarter från mjölk och bär, samt sötningsmedlen sukralos och acesulfam K för att balansera smaken. Den totala sockerhalten i produkten är endast 3,5 gram per 100 gram.

–Våra kunder som tränar regelbundet har länge efterfrågat en Actimel med mindre socker och vi är glada över att nu kunna erbjuda två goda smaker, säger Tyrsky Ylppo, Brand Manager på Danone Sverige.

Actimel tranbär och hallon utan tillsatt socker finns att köpa i förpackningsstorlek 4x100g och finns i butik från vecka 19 priset är cirka 18,50–23,90 kronor för ett 4-pack.

Övriga smaker i Actimel-familjen är jordgubb, jordgubb utan tillsatt socker och skogsbär.

Om Actimel:

Actimel är en yoghurtdryck som lanserades 1994, efter flera år av forskning. Varje Actimel flaska innehåller 10 miljarder av den exklusiva bakteriekulturen L. Casei Danone, samt vitamin B6 och D som bidrar till immunsystemets normala funktion som del av en balanserad kost och en hälsosam livsstil. Idag njuts ca 7 miljoner flaskor Actimel dagligen i över 30 länder världen över. www.actimel.se

För övriga frågor samt varuprover kontakta:

Nina Starco, tel: 070-573 01 73

Mail: nina.starco@jmwgolin.se

Danone är världens ledande mejerikoncern och finns idag i 120 länder. Danone grundades 1919 av Isaac Carasso i Barcelona. Isaac Carasso döpte sitt företag till Danone efter sonen Daniels katalanska smeknamn. Danone har funnits på den svenska marknaden sedan 1999 och säljer idag fyra av koncernens många varumärken: Actimel, Activia, Danonino och Danio. Sedan 2010 har Danone även majoritetsägande i ProViva AB.