Norges startup-drottning går till TheHub.se

Norges startup-drottning går till TheHub.se

Stina Liland är ny Sverigechef för TheHub.se, den digitala plattformen som samlar Sveriges startups. Stina har en bakgrund från Startup Weekend, är medgrundare av Startup Norway och Startup Extreme, och har även haft rollen som nordisk programansvarig för 500 startups.

Danske Banks och SUP46:s TheHub.se är en tjänst som fungerar som en mötesplats för startups som vill knyta kontakt med investerare. Via den digitala plattformen som även är en rekryteringsplats för arbetssökande, kan företag hitta spetskompetens och medgrundare. I Norden erbjuder TheHub ytterligare verktyg såsom juridisk rådgivning, presentationshjälp och information om aktuella och relevanta event.

- Att stärka ekosystemet för startups är en passion för mig. Jag är stolt över att fått möjligheten att arbeta för TheHub.se. Jag ser fram emot att utveckla plattformen för startupscenen i Sverige och Norden ytterligare och att hjälpa startups med att rekrytera talang och komma i kontakt med investerare, säger Stina Liland.

- Det känns väldigt bra att vi har rekryterat Stina Liland till TheHub.se. Stinas insikter och expertis är något som jag välkomnar för utvecklingen av vår plattform. Den digitala plattformen är en naturlig del i vårt arbete med att stödja entreprenörer på deras tillväxtresa. Om vi i ett tidigt skede förstår deras behov och lyckas skapa en relation, ger det oss bättre möjligheter att vara med på de unga bolagens framtida resa, säger Berit Behring, vd Danske Bank Sverige.

Idag har TheHub.se:
+700 startups som registrerat sig på sajten, +240 företag som söker rådgivare, +280 företag som söker finansiärer och har sedan starten 2016 haft +6000 jobbansökningar.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Lindskog Lindell, Danske Bank
+46 (0) 76-721 62 38, johanna.lindskog-lindell@danskebank.se

Om Danske Bank
Bank Sverige är en fullservicebank med ett brett utbud av produkter och tjänster inom sparande och placeringar, pension och försäkring, finansiering och betalningar samt riskhantering. Banken ingår i Danske Bank Group, ett börsnoterat aktiebolag på Köpenhamnsbörsen och en av Nordens största finanskoncerner med över 400 kontor i 15 länder. Danske Bank i Sverige har ett 30-tal bankkontor och sex regionala Finanscenter och etablerades i Sverige 1997 i samband med förvärvet av Östgöta Enskilda Bank. För mer information besök danskebank.se, twitter.com/danskebankse, facebook.com/danskebanksverige

Om SUP46 (Startup People of Sweden)
Startuphubben SUP46 grundades 2013 för att samla startupcommunityt. Genom ett ekosystem i världsklass med investerare, rådgivare och mentorer ges medlemmarna ett konkurrensstarkt försprång. Beläget i hjärtat av Stockholm, med medlemmar från hela landet, är det en naturlig mötesplats för hela startupcommunityt. Endast de mest spännande och innovativa företagen, främst inom Internet, mobil, media, gaming och IoT, väljs in som medlemmar. Under 2016 investerades det $48M i de dåvarande medlemsbolagen och två tredjedelar av grundarna hade tidigare drivit ett skalbart bolag. 93% av alla startups som blivit antagna till SUP46 sedan starten är fortfarande aktiva. www.sup46.com

Anna Sundblad

Presskontakt Presschef +46(0)70-644 01 40

Danske Bank Sverige

Danske Bank är en av Nordens ledande finanskoncerner med mer än 4 miljoner privatkunder. Utöver verksamhet i Norden är koncernen även närvarande i Nordirland, Irland, England, Finland, Tyskland, Polen, Luxemburg.

Danske Bank Sverige
Norrmalmstorg 1