Pernilla Dahlman blev Årets VD 2015

Screen Interactions vd Pernilla Dahlman tog hem det prestigefulla priset som Årets VD under en gala på Berns Salonger i Stockholm. Hon vann i kategorin mindre företag och juryns motivering löd:

“Årets pristagare i kategorin mindre företag har under en mycket kort tid med ett passionerat och lyhört ledarskap lyckats öka företagets omsättning med imponerande 92 procent. Med ett strategiskt arbete för en tydlig innovationskultur och vi-känsla har pristagaren tagit medarbetarna mot nya höjder genom att ge dem frihet att våga prova, misslyckas och lära av sina misstag.

I en tid då mångfald och heterogena arbetsplatser blir allt viktigare har VD visat på goda krafter och blir en förebild för andra genom att anställa medarbetare med många olika nationaliteter och god fördelning mellan män och kvinnor. Vinnaren har ett modernt förhållningssätt till hållbarhet och väver in det i företagets värdegrund i stället för att avskilja det som enskilda aktiviteter.”

Pernilla var tidigare i år en av fem finalister i kategorin Årets kvinnliga förebild på Telekomgalan, där juryn kallade henne “strategisk, analytisk och mycket entusiasmerande”. Det här var alltså hennes andra tunga nominering efter endast ett och ett halvt år som vd på den framgångsrika design- och innovationsbyrån.

– Det känns fantastiskt och väldigt smickrande att få en sådan utmärkelse. Jag delar det här priset med alla våra fantastiska medarbetare och kunder, säger Pernilla Dahlman, vd på Screen Interaction.

Om Årets VD-galan:
Arrangerades för fjärde året i rad av ledarskapssajten Motivation.se på Berns salonger i Stockholm. Priset delades ut i fyra kategorier – mindre, mellanstora och stora företag samt Årets Unga VD.

Screen Interaction
www.screeninteraction.com

Vill du prata med Pernilla? Hör gärna av dig!
pernilla.dahlman@screeninteraction.com

• Telekommunikation, mobiltelefoni

• pernilla dahlman
  • screen interaction