Effektivisera skapandet med hjälp från experter i My.SolidWorks

Dassault Systèmes lanserar idag My.SolidWorks, en mötesplats där användare enkelt och kostnadsfritt kan dela och hitta SolidWorks-material.

Konstruktörer lever idag under en konstant press att skapa allt mer välkonstruerade produkter på allt kortare tid. SolidWorks är en nyckelprodukt för att dessa krav ska kunna bemötas och My.SolidWorks gör det möjligt för konstruktörer att dela kunskap med varandra. I nätverket når man över två miljoner användare och fler än 400 partners och återförsäljare inom SolidWorks-gemenskapen.

—  Vi har länge insett styrkan i SolidWorks-gemenskapen och har stött samarbetet genom forum, användargrupper och evenemang som SolidWorks World. My.SolidWorks är nästa steg för att leverera ökad kundnytta och att förenkla interaktionen mellan experter, leverantörer och hängivna användare. Vi tror att detta hjälper våra användare att få ut det mesta av SolidWorks, säger Bertrand Sicot, CEO, SolidWorks, Dassault Systèmes.

My.SolidWorks erbjuder en mängd förbättringar för SolidWorks-gemenskapen, bland annat:

• Upplevelsen: My.SolidWorks gör det enklare för användaren att ta till sig nyheter från SolidWorks-gemenskapen. Aktuella bloggposter, diskussionstrådar och videor är presenterade på ett enkelt sätt och kan filtreras efter användarens behov och intressen.
  • Sökbarhet: My.SolidWorks gör det möjligt för användare att söka hela SolidWorks-gemenskapen i en gemensam sökdatabas. Detta gör det avsevärt mycket enklare att hitta den information man söker. Tack vare inbyggda sociala funktioner i My.SolidWorks  kan man även dela den information man har hittat med sina kollegor och kontakter.
  • Engagera: My.SolidWorks gör det enklare för användare att ta aktiv del i SolidWorks-gemenskapen genom att få överblick över de senaste trenderna och diskussionerna och dela med sig av egen expertis och egna idéer.

Tillgänglighet
My.SolidWorks finns tillgängligt utan kostnad på http://My.SolidWorks.com

• Vetenskap, teknik

• my.solidworks
  • produktdesign
  • konstruktion
  • konstruktör

Dassault Systèmes, ledande inom 3D-upplevelser, tar fram virtuella miljöer för hållbar innovation. Dess världsledande lösningar förändrar hur produkter utvecklas, tillverkas och underhålls. Dassault Systèmes lösningar för samarbeten uppmuntrar till innovation och ger utökade möjligheter för den virtuella världen att förbättra den fysiska. Dassault Systèmes ger mervärde till 150 000 kunder av olika storlek och inom olika branscher i fler än 80 länder. Mer information finns tillgänglig på www.3ds.com/sverige.