Jula väljer 3DEXPERIENCE Platform från Dassault Systèmes

STOCKHOLM 25 juni 2015 Dassault Systèmes , skaparna av 3DEXPERIENCE och världsledande inom mjukvarulösningar för 3D-design och PLM, offentliggör idag att detaljhandelskedjan Jula AB har valt 3DEXPERIENCE-plattformen för att driva nästa fas av verksamhetstillväxt. Med hjälp av industrilösningen ”My Collection”, skräddarsydd för detaljhandeln, kommer Jula dra nytta av en kraftfull infrastruktur med verktyg för både samverkan och planering.

Med denna plattform kan Jula implementera en global miljö för samarbete i företagets interna och externa ekosystem av partners och underleverantörer. Det möjliggör för en snabbare tillväxt av nya butiker och nya marknader samt en utvidgning av produktutbudet. Inom ramen för 3DEXPERIENCE finns funktionalitet för delning och samverkan, kollektionsutveckling, governance/lifecycle, klassificering, 3D-marknadsföring och hantering. Dessa verktyg hjälper Jula att etablera en infrastruktur som hanterar produkter, sortiment, kampanjer och leverantörskontrakt på global basis, med djup integration mot ett brett utbud av affärssystem.

“Jula har expanderat mycket snabbt under de senaste decennierna. Partnerskapet med Dassault Systèmes och deras värdeskapande återförsäljare Technia syftar till att förenkla vår nästa tillväxtfas och ytterligare förbättra vårt erbjudande samt vår kundupplevelse. Vi valde Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE och Technia utifrån deras erfarenhet, fokus och förmågor inom detaljhandelsmarknaden”, säger Magnus Sigurd, inköpschef på Jula.

“Time-to-market, diversifiering av utbud och pressen att leverera kvalitet till kunderna kontinuerligt är en ständig utmaning för aktörer inom detaljhandelsindustrin. Det gäller såväl stora multinationella kedjor som ensamföretag inom alla segment från mode, hem och trädgård eller sport- och nöjesartiklar. Vår långsiktiga strävan att bemöta dessa utmaningar och stödet och expertisen från våra lokala värdeskapande återförsäljarpartners som Technia är nyckeln till att erbjuda våra kunder rätt lösningar vid rätt tidpunkt”, säger Stephen Chadwick, nordenchef på Dassault Systèmes.

• dassault
  • dassault systémes
  • 3ds

Dassault Systèmes har skapat3DEXPERIENCE, den världsledande plattformen för hållbar innovation. Genom att skapa virtuella världar förändrar vi sättet på vilket produkter designas, utvecklas, tillverkas och säljs. Dassault Systèmes lösningar för samverkan möjliggör social innovation och låter den virtuella världen påverka den fysiska världen. Dassault Systèmes plattform och verktyg används av omkring 190 000 kunder i alla storlekar, inom alla industrier, i fler än 140 länder, för att skapa affärsvärden, snabba upp innovationstakten och öka konkurrenskraften.
För mer information, besök www.3ds.com/se