Datscha en av Sveriges bästa internettjänster

Datscha har nominerats till SIME Awards i kategorin "Best System Supplier". "Best System Supplier" fokuserar på den hårdvaru-, mjukvaru eller applikationleverantör som skapar mest mervärde för sina kunder. Priset går till den tjänst som är mest innovativ och bäst nyttjar ny och existerande teknologi för att tillhandahålla en excellent lösning, som är vital för kundens kärnverksamhet.

- Vi är naturligtvis oerhört stolta över nomineringen, säger Carl Ekerling, VD på Datscha. Detta är ett gott betyg på att vi byggt en tjänst som inte bara är ledande inom fastighetsbranschen utan även står sig mycket bra i en vidare konkurrens."

Datscha är den snabbast växande webbaserade tjänsten för analys av den svenska fastighetsmarknaden. Datscha har över 1 500 användare på 300 företag i sju länder. Tjänsten innefattar information om fastigheter, hyresnivåer, fastighets- bestånd samt möjlighet till simulering av marknadsvärden.

SIME är Sverige största webbkonferens och går av stapeln på Rigoletto i Stockholm den 12-13 november. Varje år samlas ca 1 200 personer och en rad imponerande talare. SIME Awards startades 1996 för att hylla excellens online.

Ytterligare information

Önskar du ytterligare information är du välkommen att kontakta Carl Ekerling, VD, Datscha . Telefon 08 - 50 70 53 59 eller via email carl.ekerling@datscha.com

• Företagsinformation