Information om bostadsrättsföreningar nu lanserad i Datscha

För att möta den växande efterfrågan på analyser av bostadsrätts- föreningar har Datscha nu lanserat en tjänst med information om landets bostadsrättsföreningar i form av nyckeltal samt årsredovisningar i PDF-format. Funktionen är fullt integrerad i Datschas system och innebär en högkvalitativ och bred informationskälla, samtidigt som tidskrävande informationsinsamling från flera olika separata system undviks.

”Vi har på kort tid kunnat ta fram en ny tjänst som ger våra kunder många nya möjligheter när det gäller bedömningen av bostadsrättsföreningars ekonomi. Vi uppskattar samarbetet med Ljungquist Information som sett de gemensamma möjligheterna och agerat snabbt. Vi hoppas att våra gemensamma ansträngningar uppskattas av våra kunder”, säger Datschas VD Carl Ekerling.

”Ljungquist har under lång tid förfinat sitt erbjudande inom bostadsvärdering. Samarbetet med Datscha har mottagits mycket positivt av våra kunder. Vi kan nu skapa ytterligare mervärde för såväl gemensamma kunder som för helt nya, vilket är glädjande”, säger Ljungquists VD Pierre Lingheim.

För frågor kontakta

Carl Ekerling, VD Datscha, 0708-443059

Pierre Lingheim, VD Ljungquist Information, 0705-474422

Datscha ägs av Strongholdkoncernen och erbjuder information om kommersiella fastigheter i Sverige och Finland. I Datscha finns information om ägarförhållanden, storlek, taxeringsvärden, hyresnivåer och mycket annat. En väldigt stor del av det fasta kapitalet i Sverige är bundet i fastigheter och användarna av Datscha återfinns också oftast hos banker, kreditgivare, revisorer samt hos de som investerar i fastigheter.

Datscha har över 1600 användare i sju länder vilka merparten är verksamma inom finans- eller fastighetsmarknaden. Datscha har 14 anställda och omsatte 38 miljoner SEK år 2010.

www.datscha.com