Snabb och smidig utlämning av paket med BankID-signering.

BankID förenklar vardagen för paketmottagare

BankID känner de flesta till. Det är en av våra mest välanvända appar och har blivit en naturlig del av vår vardag. Däremot känner långt ifrån alla till nyttan med BankID när det kommer till att hämta ut ombudspaket.

DB Schenker har nästan 1700 ombud över hela Sverige – från norr till söder, i storstäder och ute på landsbygden. Samfrakt av paket är kärnan i verksamheten. Och nu blir det ännu enklare att hämta ut paket hos ombud.

Denna veckan står DB Schenkers ombud redo att blippa QR-koder vid utlämning av paket. Utrullning av tjänsten pågår hela veckan. QR-koden, som skapas när du identifierat dig med BankID, kan även delas till valfri person. Ingen legitimation behövs. Och inga fler appar utöver BankID.

Vardagen blir helt enkelt lite smidigare för både DB Schenkers paketmottagare och ombud.