DB Schenker stödjer Musikhjälpen 2018

DB Schenker står för all frakt till förmån för Musikhjälpen 2018. – Det var självklart för oss att vara med igen, förhoppningsvis kan insamlingsrekordet slås ännu en gång, säger Hanna Svebring, Marknadschef.

Den 10-16 december kommer Sveriges Radios studio att stå placerad på Stortorget i Lund som i år är värd för Musikhjälpen. Temat för årets insamling är: ”Alla har rätt att funka olika” och handlar om personer med funktionsnedsättning och deras villkor runt om i världen. Läs mer om årets tema här.

– Temat är superviktigt men jag kan så himla lite om det, så det blir bra att jag tillsammans med svenska folket får lära mig mer, säger Farah Abadi som tillsammans med Daniel Adams-Ray och William Spetz programleder årets upplaga.

Sedan starten av Musikhjälpen 2008 har summan insamlade pengar ökat för varje år, 2017 landade den på hela 74 410 363 kronor.

DB Schenker deltar som samarbetspartner till Musikhjälpen för tredje gången. Och återigen erbjuder företaget gratis frakt i samband med alla auktioner som genomförs för att samla in pengar.

– Vi tycker Musikhjälpen är ett fantastiskt initiativ och vill bidra på bästa sätt, därför känns det jättekul att vi får möjligheten att sköta all frakt i samband med auktionerna i år igen, säger Hanna Svebring.

Hon tror att insamlingsrekordet på över 74 miljoner kronor från förra året mycket väl kan ryka all världens väg.

– Engagemanget från publiken har vuxit för varje år och har varit otroligt att följa. Förhoppningsvis blir det en ny rekordnotering och fler som bidrar till insamlingen.

DB Schenker ingår i Deutsche Bahn AG:s globala transport- och logistikdivision och är världens ledande logistikleverantör med 72 000 anställda på 2 000 platser. Företaget erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker i Sverige har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal platser.

För mer information gå in på dbschenker.se.