Magnus Strand ny CEO för DB Schenker Cluster SE/DK/IS

Magnus Strand ny CEO för DB Schenker Cluster SE/DK/IS

Magnus Strand tar över som CEO för DB Schenker Cluster SE/DK/IS från den 1 juli 2020. Mats Grundius lämnar då rollen och går i pension efter 39 år i företaget.

– Jag tar över en stabil och välskött verksamhet. Det har inte minst visat sig under pågående coronakris där vi visat våra kunder att de kan lita på oss även i svåra tider. Samtidigt är transportindustrin en bransch som står inför stora utmaningar när det gäller hållbarhetsfrågor, digitalisering och skifte av fordonsteknik, säger Magnus Strand.

Magnus Strand började på DB Schenker 1989.
Han har haft olika ledande befattningar under sin karriär bland annat som CEO på Schenker Dedicated Services AB.
Sedan 2015 har Magnus Strand varit ansvarig för landtransporter inom Cluster SE/DK.

DB Schenker ingår i Deutsche Bahn AG:s globala transport- och logistikdivision och är världens ledande logistikleverantör med 72 000 anställda på 2 000 platser. Företaget erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker i Sverige har 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal platser.

För mer information gå in på dbschenker.se.