CSS (BRA) TILL DEBASER MEDIS 19/11

CSS Suxx! Karismatiska och provokativa Cansei de Ser Sexy från São Paulo har gått från att vara hela Brasiliens älsklingar till att bli en angelägenhet på de flesta rockklubbar världen över. Deras låtar "Patins" och "Lets Make Love and Listen to Death From Above" från deras självbetitlade album från 2006 blev något av det årets stora indieanthems och hela världen ville lyfta 80-talsklädda Lovefoxxx, gruppens sångerska, på sina uppsträckta armar. Några skrek garagedisco och andra började leta i skivbackarna efter gamla B52s vinyler. Hursom nådde ryktet fram till det respektingivande skivbolaget Sub Pop som kontrakterade ett sydamerikanskt band för allra första gången. Med ett nytt album och en lång turné framför sig kommer nu CSS tillbaka till Debaser för andra gången. Senast var det år 2006 då bandet spelade inför ett absolut helt fullsatt Debaser Slussen. CSS Suxx!

• musik
  • debaser
  • fri entré
  • gratis